بین الملل

واردات نفت خام چین از عربستان ۸.۸ درصد افزایش یافت

عربستان با صادرات ۷.۸۴ میلیون تن نفت به چین در ماه مارس همچنان بزرگترین عرضه کننده نفت خام به این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، واردات نفت خام چین از عربستان ۸.۸ درصد در ماه مارس نسبت به سال گذشته میلادی در همین زمان افزایش داشت که نتیجه افزایش تقاضا و همچنین تخلیه محموله‌هایی است که پس از مدت ها شلوغی بندر بالاخره به ساحل رسیده‌اند.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 واردات چین از امارات هم ۸۶ درصد افزایش داشته است ولی به نظر می رسد برخی از بشکه‌های نفت ایران هم در میان این محموله‌ها بوده باشند.

 اطلاعات وزارت گمرک چین نشان می‌دهد واردات از عربستان برابر با ۷.۸۴ میلیون تن معادل ۱.۸۵ میلیون بشکه در روز است. این رقم بالاتر از ۱.۷ میلیون بشکه‌ای است که در سال گذشته وارد شد ولی از ۱.۹۴ میلیون بشکه وارد شده در ماه فوریه کمتر است.

 عربستان موقعیت خود را به عنوان بزرگترین عرضه کننده نفت خام به چین برای هفتمین ماه پیاپی حفظ کرده است.

 واردات نفت چین از روسیه ۶ درصد در ماه مارس نسبت به سال گذشته در این دوره افزایش داشت و به ۱.۷۵ میلیون بشکه در روز رسید ولی نسبت به ۱.۹۱ میلیون بشکه در روز وارد شده در فوریه کاهش داشت.

 تحلیلگران انتظار دارند واردات چین از عربستان در ماه آوریل کاهش داشته باشد که نتیجه کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز عربستان و افزایش قیمت نفت خام سبک عرب برای بازار آسیا خواهد بود.

 اطلاعات گمرک چین همچنین نشان می‌دهد واردات نفت این کشور از کویت هم تا ۰.۶ میلیون بشکه در روز افزایش یافته که ۲۹ درصد بیشتر از سال گذشته است.

 واردات چین از امارات در ماه گذشته میلادی برابر با ۰.۷۱ میلیون بشکه در روز بود وزن ۸۶ درصد افزایش سالیانه. واردات از عمان هم ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت و به۰.۸۶ میلیون بشکه در روز رسید.

 انتهای پیام/۵۵

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا