بین الملل

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۷ سنت افت به ۶۶ دلار و ۱۰ سنت رسید.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی ها در مورد افزایش موارد ابتلا به کرونا در هند که احتمالا سبب کاهش تقاضا برای سوخت از سوی سومین واردکننده بزرگ نفت جهان خواهد شد، قیمت نفت روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی شاهد کاهش بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۷ سنت افت به ۶۶ دلار و ۱۰ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن نیز امروز با ۵۱ سنت معادل ۰.۸۱ درصد کاهش به ۶۲ دلار و ۱۶ سنت رسید.
لاچلان شاو تحلیلگر بازار نفت در بانک نشنال استرالیا گفت: «در پی تشدید مقررات قرنطینه شاهد کاهش فعالیت پالایشگاه های هند به دلیل افت تقاضا هستیم. این وضعیت تاثیر محسوسی بر بازار و احساس حاکم بر آن داشته است.»
هند که سومین خریدار بزرگ نفت جهان است روز سه شنبه بیشترین تعداد تلفات کرونایی خود را به ثبت رساند و با بحران کمبود کپسول های اکسیژن برای مداوای بیماران مواجه شد. بخش های بزرگی از هند به دلیل موج دوم شیوع کرونا به تعطیلی کشیده شده است.
عامل دیگری موثر در بازار نفت، آمارهای انستیتوی نفت آمریکا بود که نشان داد حجم ذخایر نفت خام و میعانات این کشور در هفته منتهی به ۱۶ آوریل شاهد رشد بوده است. این در حالی است که تحلیلگران انتظار کاهش ذخایر نفت خام و میعانات آمریکا را داشتند. آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا در خصوص حجم ذخایر انرژی این کشور اواخر امروز منتشر خواهد شد.
تحلیلگران معتقدند به رغم شدت شیوع کرونا در کشورهایی نظیر هند و افزایش نگرانی ها در ژاپن، چهارمین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، وضعیت کلی ترمیم تقاضای نفت در آمریکا، انگلیس و اروپا مثبت است. تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند، سفرهای جاده ای در انگلیس همزمان با شتاب گرفتن فرآیند واکسیناسیون در حال افزایش است. در آمریکا نیز که رانندگان بیش از ۱۰ درصد نفت جهان را مصرف می کنند وضعیت به همین منوال است.
انتهای پیام/

همچنین بخوانید

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا