امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ریزش ملخ‌های مهاجم به خوزستان آغاز شد

اهواز – معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آغاز ریزش ملخ‌های مهاجم به مناطق جنوبی خوزستان به خصوص خرمشهر خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، تورج نوروزی با بیان اینکه ریزش ملخ‌های مهاجم به مناطق جنوبی استان به ویژه خرمشهر آغاز شده است، گفت: گروه‌های پایش شبانه به این منطقه اعزام شدند.

نوروزی افزود: چهار گروه پایش ملخ دریایی مهاجم برای سمپاشی در زمین‌های کشاورزی شلمچه از توابع این شهرستان مستقر شدند.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر نیز گفت: به دنبال پایش ملخ دریایی در زمین‌های کشاورزی غرب کارون، حفار شرقی، شلمچه و نخلستان‌های جزیره مینو خرمشهر مواردی از گونه ملخ صحرایی مهاجم در زمین‌های کشاورزی شلمچه مشاهده شد.

ناجی شهیب‌زاده افزود: این گونه مهاجم بیشتر در نخلستان‌ها و زمین‌های کشاورزی روستاهای عریض، خین و شاخوره حوزه شلمچه مشاهده شده است.

وی گفت: با پایش و مشاهده ملخ‌های مهاجم به زمین‌های کشاورزی شلمچه گزارش به ستاد مبارزه و پایش ملخ‌های دریایی متمرکز خوزستان داده شد.

وی افزود: در سال زراعی جاری علاوه بر کشت گندم، جو و کلزا، کشت میانه کاری، صیفی و سبزی نیز در نخلستان‌ها و زمین‌های کشاورزی روستاهای مسیر شلمچه انجام شده است.

شهیب‌زاده با اشاره به برداشت گندم، جو در شلمچه گفت: در سال زراعی جاری یکهزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شلمچه به زیر کشت گندم و جو رفت که محصول این زمین‌ها در حال برداشت است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا