بورسبورس اوراق

افت ۱۲هزار واحدی شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی اردیبهشت

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۱۲هزار و ۵۲۷واحد دیگر افت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۵میلیارد و ۵۲۸میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳هزار و ۹۰۱میلیارد تومان در بیش از ۲۳۷هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۲هزار و ۵۲۷واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۰۷هزار و ۶۲واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل بانک پارسیان، بانک ملت و بانک کارآفرین با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

همچنین بخوانید

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۳۲۵۹واحد، کل (هم‌وزن) ۱۶۱۲واحد، قیمت (هم‌وزن) ۱۰۴۹واحد، آزاد شناور ۱۴۱۵۱واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۹۷۴۵ و ۲۳۳۳۶ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۱۱۱۷میلیون ورقه به‌ارزش ۵۴هزار و ۱۴۵میلیارد تومان در ۵۳هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۵۵واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۷۲۸واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی تندگویان شد و در مقابل شرکت‌های هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا