امور زیربناییراه و ساختمان

ایران ایر پیشتاز صنعت هوانوردی دنیا خواهد بود

مدیرعامل ایرباس با بیان اینکه حمل ونقل هوایی در ایران هم از این پس بیشتر قابل دسترس خواهد بود، گفت: ناوگان ایران ایر نه تنها ضامن جایگاه پیشتاز این شرکت در صنعت هوانوردی غرب آسیا بلکه در دنیا خواهد بود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، فابیس برژیر در مراسم تحویل اولین هواپیمای ایرباس خریداری شده توسط ایران‌ایر با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی خدمات شایانی را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد و باعث تاسف اینجانب است که امروز نمی‌توانیم در فضای شاد جمع شویم. 

مدیرعامل ایرباس ادامه داد:‌ از دی ماه سال گذشته و در طول بازدید رییس جمهور ایران از شهر پاریس این مذاکرات شروع شد. زمانی که شرکت‌های ایرباس و ایران ایر توافق حقیقتا تاریخی را به دنبال برنامه جامع اقدام مشترک به امضا رساندند و این شروعی بود برای یک سال دیپلماسی فعال همراه با تلاش‌های عمیق فنی و بازرگانی. 

برژیر یادآورشد: از دی ماه سال گذشته ما ضمن درخواست و دریافت مجوزهای لازم از اداره کنترل دارایی‌های خارجی در چارچوب برجام توافق اولیه خود را نیز به قراردادهای نهایی تبدیل و این هواپیما را جهت تحویل آماده ساختیم. 

مدیرعامل ایرباس با بیان اینکه لازم می‌دانم به طور مشخص از آخوندی و قائم مقام وزارت راه و رییس سازمان هواپیمایی برای تمام حمایت‌ها در طول سال گذشته تشکر کنم ادامه داد: مایلم از دولت‌های فرانسه، آلمان، بریتانیا و اسپانیا به دلیل حمایت‌هایشان قدردانی کنم. برای من باعث خرسندی است که نماینده هر چهار کشور امروز به جمع ما پیوستند. 

وی با قدردانی از فرهاد پرورش مدیرعامل ایران ایر گفت: قرارداد ما بدون تعهد و تلاش آقای پرورش امکان پذیر نبود. 

برژیر با بیان اینکه تحویل این هواپیمای ایرباس ۳۲۱ به آرزوی دیرین من و همکارانم در شرکت ایرباس برای دیدن پرواز دوباره یک ایرباس نو در رنگ آمیزی ایران ایر جامعه عمل پوشانید، اظهارکرد: به عنوان یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های هواپیمایی این منطقه، ایران ایر تاریخچه غرور آفرین دارد که به بیش از نیم قرن گذشته بر می‌گردد. 

وی با بیان اینکه از این پس شرکت ایران ایر می‌تواند با اعتماد به نفس کامل شاهد عصر جدید و هیجان انگیر در رشد و توسعه باشد ادامه داد: در دی ماه توافقی برای تحویل ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس نو به ایران ایر نهایی شد ضمن آنکه این یکی از مهم‌ترین قراردادهای تاریخی هواپیمایی تجاری محسوب می‌شود و نماد قدرتمندی از تلاش ایران ایر برای دستیابی به افق‌های بلند است. 

مدیرعامل ایرباس افزود: حمل ونقل هوایی در ایران هم از این پس بیشتر قابل دسترس خواهد بود و میلیون‌ها بازدید کننده برای تفریح و تجارت از سراسر جهان به ایران خواهد آمد. هواپیمای‌A ۳۲۱ نمونه بسیار خوبی است و سکوی عالی برای توسعه مسیرهای پرحجم مسافر ایران ایر که تلفیقی از پایین‌ترین هزینه عملیاتی و بالا‌ترین استانداردهای راحتی مسافران را ارایه می‌دهد. همچنین به عنوان بزرگ‌ترین هواپیمای تک راهرو ایرباس هواپیمای ۳۲۱ به ایران ایر کمک می‌کند. 

برژیر گفت: هواپیمای A۳۲۱ امروز نخستین هواپیما از سفارش ایران ایر برای ۴۶ فروند هواپیمای تک راهرو است که ما در شرکت ایرباس در طول چند سال آینده تحویل ایران ایر خواهیم داد. تعداد زیادی هم از هواپیماهای پهن پیکر خود را به این شرکت تحویل خواهیم داد که شامل ۳۸ فروند ایرباس‌ A ۳۳۰ و ۱۶ فروند‌ A ۳۵۰ است. ناوگان ایران ایر نه تنها ضامن جایگاه پیشتاز این شرکت در صنعت هوانوردی غرب آسیا بلکه در دنیا خواهد بود. 

مدیرعامل ایرباس اظهار کرد: ما در شرکت ایرباس به رابطه مستحکم خود با ایر لاین ایران ایر مفتخریم که سراغاز آن سال ۱۳۵۶زمانی که ایران ایر ۶ فروند هواپیمای پهن پیکر‌ ۳۰۰ Aخود را سفارش داد ، رقم خورد. حالا نزدیک به ۴۰ سال بعد رابطه ما با تجدید و هر زمان دیگری مستحکمتر می‌شود.


منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا