انرژی

خرید اسار اویل هند از سوی روس‌نفت نهایی شد

کنسرسیومی که در راس آن روس‌نفت قرار دارد، تکمیل قرارداد ۱۲.۹ میلیارد دلاری خرید پالایشگاه هندی خصوصی "اسار اویل" را نهایی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، روس‌نفت ۴۹ درصد سهم در اسار خواهد داشت و دو سرمایه‌گذار دیگر شامل شرکت اروپایی ترافیگورا و صندوق روسی UCP ۴۹ درصد دیگر را به میزان برابر خواهند داشت. این خرید بزرگترین خرید خارجی است که تاکنون در هند انجام گرفته است.

این سه شرکت بدنبال تکمیل قرارداد خرید شرکت اسار اویل، برای خبرنگاران دعوتنامه ای برای حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی ارسال کردند.

همچنین بخوانید

این کنسرسیوم یکی از مدیران باسابقه از شرکت BP را برای اداره فعالیت‌های هندی خود برگزیده است. تونی فونتن که از ژانویه سال ۲۰۱۲ تا فوریه سال ۲۰۱۶ مدیرعامل پالایش و بازاریابی شرکت ریلاینس اینداستریز بود، رییس هیات مدیره غیراجرایی این واحد یکپارچه خواهد بود.

این قرارداد به روسیه کمک می‌کند روابط اقتصادی خود با هند را که یکی از بزرگترین بازارهای مصرف کننده برخوردار از نرخ رشد سریع است، عمیق‌تر کند.

بر اساس گزارش هندوستان تایمز، اسار اویل یک پالایشگاه نفت با ظرفیت ۴۰۰ هزار بشکه در روز را در وادینار در غرب هند اداره می کند و از طریق ۳ هزار پمپ بنزین خود در هند، سوخت عرضه می‌کند.

این قرارداد که حدود دو سال پیش مطرح شد، به روس‌نفت کمک می‌کند به بازار خرده فروشی سوخت رو به رشد هند دسترسی پیدا کند. روس‌نفت و ترافیگورا جدیدترین شرکت های بین المللی پس از رویال داچ شل و BP هستند که به بازار خرده فروشی سوخت هند وارد می‌شوند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا