صنعت، معدن، تجارت

کارگروه مشترک با تعزیرات برای کاهش کالا در انبارهای اموال تملیکی تشکیل می شود

با پیشنهاد مدیرعامل سازمان اموال تملیکی:

کارگروه مشترک با تعزیرات برای کاهش کالا در انبارهای اموال تملیکی تشکیل می شود

به گزارش روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در جلسه‌ای با حضور محمدعلی افتخاری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، سید عبدالمجید اجتهادی مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ار زسازمان تعزیرات حکومتی، علیرضا نورنژاد مدیرکل نظارت بر اجرای احکام تعزیرات حکومتی و محمد اکبری مشاور مدیرعامل و مدیرحوزه مدیرعامل سازمان اموال تملیکی نحوه تعیین تکلیف برخی از پرونده‌ای اموال تملیکی بررسی شد.

افتخاری ضمن تشکر از همکاری سازمان تعزیرات حکومتی در راستای پیشبرد اهداف و سیاست‌ حمایت از تولید و کاهش پروند‌ه‌های معطل مانده اموال تملیکی برای پشتیبانی و مانع زدایی از این بخش، اظهارداشت:‌ در حال حاضر این سازمان برای رسیدن به اهداف سازمانی و کمک به کشور در راستای شعار سال باید علاوه بر حذف موانعی مانند کمبود نیروی انسانی متخصص، انبارهای مجهز و منابع مالی، در فرایندهای تعیین تکلیف به موقع پرونده‌ها به منظور کاهش هزینه‌ها و ارتقا کارایی بازنگری کند.
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از برنامه ریزی صحیح و هدفمند برای رسیدگی به پروند‌های معطل مانده اموال تملیکی خبر داد و گفت:‌ پیشنهاد می‌شود کارگروهی متشکل از اعضای هیات مدیره سازمان اموال تملیکی و برخی مدیران کل تعزیرات حکومتی شکل گیرد تا نسبت به تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبار اقدام لازم انجام شود.
وی افزود: معاونت های فروش اموال منقول و غیر منقول سازمان اموال تملیکی طی یک هماهنگی و نظارت بر مدیریت های استانی، گزارش یکماهه در حوزه اموال منقول و ۲ هفته ای درحوزه اموال غیر منقول از روند پیشرفت پرونده ها اعم از راکد، در دست اقدام و به سرانجام رسیده برای تعزیرات حکومتی استان خود ارسال نمایند.
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت:‌ یکی از کارهای خوب و موثر می تواند، برگزاری جلسات مستمر و ماهانه معاونین سازمان با مسئولان تعزیرات حکومتی باشد که این کار پیرو تشکیل کارگروه تعیین تکلیف اموال تملیکی عملیاتی خواهد شد.

افتخاری با اشاره به مدل موفق تشکیل کارگروه جهادی تعیین تکلیف اموال تملیکی در این سازمان گفت: مقرر شد مشابه این کارگروه در مدیریت اموال تملیکی استان تهران تشکیل و با همکاری و اعضای موثر این سازمان و مدیران ارشد تعزیرات حکومتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز موانع پیش روی تحقق اهداف و برنامه‌های ترسیم شده برداشته شود و بتوان این کارگروه را به عنوان یک الگوی موفق در دیگر استان‌ها پایه گذاری کرد.
همچنین در این جلسه، وی بر راه اندازی کامل سامانه جامع اموال تملیکی و برقراری ارتباط برخط با سازمان تعزیرات حکومتی تاکید کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی ضمن اعلام آمادگی تمامی ارکان این سازمان در خصوص رسیدگی به پرونده های مربوط به سازمان اموال تملیکی گفت: یکی از عمده مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد برقرار نبودن ارتباط برخط میان دوسازمان و بی اطلاع بودن روند رسیدگی به پرونده ها است که بعضاً باعث اتلاف انرژی و موازی کاری این دو سازمان می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا