صنعت، معدن، تجارتمعدن

سامانه جامع آهن و فولاد ایران عامل موثر درکاهش تصمیم های شخصی و غیرفنی /ثبت ۲۲هزار قطعه بومی شده در سامانه

حسن یونسیان اعلام کرد: سامانه جامع آهن و فولاد ایران به کاهش تصمیم گیری های شخصی و غیرفنی در تولید و تامین کالاها و خدمات مورد نیاز در این حوزه کمک خواهد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، حسن یونسیان مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی سازی در نشست ویدئوکنفرانسی با انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، شرکت های فولادی و معدنی بزرگ و شرکت ایریسا به بررسی جزئیات سامانه جامع آهن و فولاد ایران پرداخت.

یونسیان تاکید کرد: با ورود اطلاعات کامل و دقیق به این سامانه و بررسی و پالایش آن ها توسط کمیته فنی سامانه و طبق فرایندی که در حال تدوین آن هستیم؛ اطلاعات جامعی از کیفیت و کمیت کالاها و خدمات بومی سازی شده در اختیار شرکت های زنجیره آهن و فولاد و فعالان این بخش قرار خواهد گرفت که می تواند در کاهش تصمیم گیری های شخصی و غیرفنی تاثیر به سزایی داشته باشد.

همچنین بخوانید

ثبت ۲۲هزار قطعه
مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی سازی، به اشتراک گذاری وتبادل اطلاعات و تجربیات و همچنین مدیریت دانش در بخش بومی سازی را از دیگر اهداف ایجاد سامانه مذکور دانست و افزود: تاکنون در سامانه ۱۸۵۰کاربرثبت نام و ۲۲هزار و ۵۰ قطعه بومی شده نیز به ثبت رسیده است.
سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد ایران پس از کیفی سازی به عنوان مرجع وزارت صمت در شناسایی کالاها و خدمات بومی سازی شده و مورد تأیید در این بخش و تصمیم گیری درخصوص اعمال محدودیت در واردات موارد مشابه خارجی با هدف حمایت از تولید و ساخت داخل عمل خواهد نمود.

شرکت ایریسا، مجری طراحی و پیاده سازی سامانه جامع آهن و فولاد ایران نیز گزارشی از اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته ارائه کرد. طراحی و پیاده سازی سامانه، برگزاری فراخوان ثبت نام در سامانه، ایجاد بستر برگزاری فراخوان های ساخت داخل و جمع آوری اطلاعات قطعات بومی سازی شده توسط شرکت های صنعتی و معدنی از جمله این اقدامات عنوان شد.
همچنین هدایت سازندگان و تامین کنندگان برای ورود به سامانه، اعلام فراخوان های بومی سازی در سامانه، بررسی و اصالت سنجی اطلاعات وارد شده در سامانه، ارائه تاییدیه کیفیت برای قطعات بومی سازی شده توسط کمیته تخصصی و استقرار سامانه مدیریت دانش در امر بومی سازی در صنعت آهن و فولاد از جمله اقدامات آینده سامانه مذکور عنوان شد.
در این نشست فرآیند بررسی و تایید اقلام و خدمات بومی سازی شده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. علاوه بر این، حذف موارد تکراری در سامانه، مدت زمان مورد نیاز برای ثبت دقیق اطلاعات قطعات توسط تامین کنندگان و تولید کنندگان، بررسی رضایت مصرف کنندگان از کیفیت کالاها و خدمات و مدیریت دانش از جمله مباحث و پیشنهادات مطرح شده توسط شرکت های فولادی و معدنی حاضر در این نشست بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا