بین الملل

اقتصاد اروپا به دنبال موج جدید کرونا وارد رکود دوباره شد

اطلاعات یورواستات نشان می‌دهد اقتصاد اروپا به دنبال یک دوره کوتاه رشد در فصل تابستان، دوباره به خاطر موج جدید کرونا راکد شده و دومین فصل پیاپی رکود اقتصادی را در سه ماهه اول ۲۰۲۱ تجربه کرده است.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشا تودی، طبق تخمین‌های دفتر آمار اتحادیه اروپا موسوم به یورواستات، هم اقتصاد اتحادیه اروپا و هم منطقه یورو با دومین رکورد طی تنها یک سال روبرو می‌شوند. این اقتصادها در سه ماه اول ۲۰۲۱ باز هم کوچک شده‌اند.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 تولید ناخالص داخلی در ۱۹ کشور منطقه یورو ۰.۶ درصد در سه ماهه اول ۲۰۲۱ نسبت به سه ماهه قبل از آن کوچک شده است. این در حالی است که رکود در اقتصاد اتحادیه اروپا برابر با ۰.۴ درصد بوده است. اقتصاد منطقه یورو ۱.۸ نسبت به سال قبل کوچک شده در حالی که تولید در اتحادیه اروپا با حضور ۲۷ کشور ۱.۷ درصد کاهش یافته است.

 اتحادیه اروپا و منطقه یورو در سه ماهه پایانی ۲۰۲۰ به دنبال موج جدید کرونا با رکود مواجه شدند. این بدین معناست که این منطقه در حال حاضر دوباره در یک رکود فنی به سر می‌برد یعنی دو فصل متوالی رشد منفی اقتصادی.

 اروپا به دنبال یک دوره کوتاه رشد اقتصادی دوباره راکد شده است. اولین رکود در نیمه اول ۲۰۲۰ اتفاق افتاد یعنی زمانی که بحران کرونا موجب اعلام قرنطینه‌های گسترده و تعطیلی کسب و کارها شد. اروپا پس از آن یک دوره کوتاه بهبود اقتصادی را در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ یعنی فصل تابستان تجربه کرد.

آلمان، بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا، در میان سه عضوی از این این اتحادیه قرار دارد که بیشترین رکورد را در فصل زمستان تجربه کردند. تولید ناخالص داخلی آلمان پس از پرتغال و اسپانیا بیشترین کاهش سالانه را معادل ۳ درصد داشته است. اقتصاد آلمان ۱.۷ درصد نسبت به ماه قبل از آن هم کوچک شده است.

 البته برخی اقتصاددان ها عقیده دارند واکسیناسیون سراسری به دولت‌ها کمک می‌کند محدودیت‌های کرونایی را بردارند و در نتیجه شرایط در ادامه سال جاری میلادی بهبود می‌یابد.

 انتهای پیام/۸۸

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا