بین الملل

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۱

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۱۷ درصد کاهش به ۱۷۶۹ دلار و ۱۳ سنت رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در حالی که به دنبال انتشار آمارهای اقتصادی مثبت سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا افزایش یافته و این مسئله جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران را کاهش داده است، قیمت فلز زرد روز جمعه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۱۷ درصد کاهش به ۱۷۶۹ دلار و ۱۳ سنت رسید. قیمت طلا در این هفته شاهد ۰.۳ درصد کاهش بود. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه ژوئن هم با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۷۶۷ دلار و ۷۰ سنت رسید.

همچنین بخوانید

به رغم کاهش هفتگی، قیمت طلا در مسیر ثبت اولین رشد ماهانه در سال ۲۰۲۱ قرار داشت.

آمارهای منتشر شده در روز پنجشنبه نشان داد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه نخست سال تحت تاثیر اقدامات محرک اقتصادی و رشد مصرف شتاب گرفته است.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «مجموعه آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا در حال تاثیر گذاری بر بازار طلاست.»

سود اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا دیروز در نزدیکی بالاترین رقم بیش از ۲ هفته اخیر در نوسان بود و سبب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد. اوایل این هفته، فدرال رزرو نرخ بهره و برنامه خرید اوراق قرضه خود را بدون تغییر حفظ کرد.

تحلیلگران موسسه یو بی اس در یادداشتی نوشتند: «تقویت آمارهای اقتصادی آمریکا احتمالا سبب خواهد شد تا فدرال رزرو در ماه های آینده مواضع انقباضی تری در حوزه سیاست های اقتصادی اتخاذ کند.»

این تحلیلگران افزودند، افزایش نرخ بهره در آمریکا احتمالا سبب کاهش بیشتر حجم سرمایه گذاری ها در بازار طلا خواهد شد و قیمت فلز زرد را تا پایان سال به ۱۶۰۰ دلار خواهد رساند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا