صنعت، معدن، تجارت

ورود وزارت کشور به مسئله توقف فرایند صدور و تمدید کارت بازرگانی

قطعی یکی از استعلام‌های سامانه یکپارچه اعتبارسنجی کارت‌های بازرگانی طی حدود یک ماه گذشته که موجب توقف فرایند صدور و تمدید کارت بازرگانی شده است، واکنش وزارت کشور را هم برانگیخت.

به گزارش آرمان اقتصادی، قطعی یکی از استعلام‌های سامانه یکپارچه اعتبارسنجی کارت‌های بازرگانی طی حدود یک ماه گذشته که موجب توقف فرایند صدور و تمدید کارت بازرگانی شده است، علی‌رغم پیگیری‌های مکرر هنوز برطرف نشده و نارضایتی شدید تجار و فعالان اقتصادی در سال پشتیبانی و مانع‌زدایی به دنبال داشته است. اینک وزارت کشور هم به این موضوع واکنش نشان داده و از رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه خواستار اقدام عاجل در رفع این قطعی شده است.

بابک دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای در این نامه که خطاب به زارع‌پور، رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه نوشته شده است، با اشاره به مکاتبات قبلی مسئولان ذیربط با قوه قضائیه برای حل مشکل قطعی خواستار اقدام عاجل برای حل این مشکل شده است.

ماجرا چیست؟

پس از اینکه از اوایل سال جدید، خبر «قطعی استعلام سابقه محکومیت سامانه اعتبارسنجی کارت‌های بازرگانی از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه» خبرساز شد، پیگیری‌های مختلفی توسط وزارت صمت و اتاق بازرگانی ایران به عنوان متولیان اصلی کارت بازرگانی انجام شد که هنوز به نتیجه نرسیده است.

همچنین معاون اتاق بازرگانی ایران و همچنین مدیر صدور کارت بازرگانی اتاق تهران طی مصاحبه‌های جداگانه‌ای از مشکلات ایجادشده به دلیل قطعی مذکور و نارضایتی شدید تجار و فعالان اقتصادی خبر داده و خواستار رفع مانع ایجادشده توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در سال پشتیبانی و مانع‌زدایی شده‌اند.

علاوه بر این سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز طی مصاحبه‌ای از اقدامات این ستاد در زمینه مکاتبه با معاون قضائی دادستانی کل کشور و نماینده قوه قضائیه در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد که به نامه دادستانی کل کشور با مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه منتهی شده است ولی با این حال طبق بررسی‌های انجام‌شده، هنوز «قطعی ایجادشده» برقرار بوده و در کمال تعجب مشکلات فعالان اقتصادی ناشی از آن در سال پشتیبانی و مانع‌زدایی ادامه دارد.

اینک در تازه‌ترین اقدام، وزارت کشور طی نامه‌ای به رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، ضمن اشاره به مبانی قانونی و ضرورت ایجاد زمینه دسترسی وزارت صمت به سامانه سجل قضائی، اقدام عاجل به منظور رفع مشکلات مطرح‌شده را درخواست کرده است.

لازم به یادآوری است وزیر کشور، نماینده رئیس جمهور در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور است و وزارت کشور پیش از این نیز طی مکاتباتی با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درخواست کرده بود رفع مشکل ایجادشده برای سامانه اعتبارسنجی کارت‌های بازرگانی پیگیری شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا