امور زیربناییراه و ساختمان

ایرلاین‌ها مکلف به نوسازی ناوگان هستند/ تسهیلات صندوق توسعه ملی برای کمک به نوسازی ناوگان

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایرلاین‌ها مکلف به نوسازی ناوگان هستند، گفت: آماده‌ایم نسبت به تهیه تسهیلات صندوق توسعه ملی برای کمک به نوسازی ناوگان شرکت‌های هواپیمایی اقدام کنیم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، با اشاره به وضعیت نه چندان مطلوب صنعت هوانوردی کشور در دوران تحریم گفت:  تحریم‌ها باعث شده بود شرکت‌های سازنده مواردی چون  قطعات را از ایرلاین‌های ایرانی دریغ کنند. در عین حال این شرایط باعث شده بود که  تهیه هواپیما نیز بسیار دشوار باشد.

وی افزود: امروز با توجه به تغییراتی که در حال رخ دادن است  و شرایط جدیدی که حاصل می‌شود، همه شرکت‌های هواپیمایی کشور مکلف هستند از این فرصت استفاده کرده و ضمن رفع مشکلات کنونی، نسبت به تهیه هواپیما و توسعه ناوگان خود اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای کمک به توسعه ناوگان ایرلاین‌های کشور گفت: وزارت راه و شهرسازی می‌تواند نسبت به تهیه تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای شرکت‌های هواپیمایی اقدام کند.

گفتنی است، آنطور که منابع مختلف خبری می‌گویند، مذاکرات وین برای احیای برجام به خوبی پیش می‌رود و حتی برخی منابع اروپایی و آمریکایی از بازگشت آمریکا به برجام طی دو هفته آینده خبر داده‌اند. در صورت بازگشت ایالات متحده آمریکا به برجام، این کشور مکلف است نسبت به صدور مجوز اوفک (دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا) برای خرید هواپیما و قطعات توسط شرکت‌های هواپیمایی ایران اقدام کند. 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا