بین الملل

تولید نفت اوپک با تداوم افزایش تولید نفت ایران رشد کرد

بررسی ماهانه رویترز نشان می‌دهد که تولید کل نفت خام اوپک در ماه آوریل به علت افزایش تولید ایران، که از توافق کاهش تولید اوپک پلاس معاف است، بالا رفته است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اویل‌پرایس، رویترز به استناد بررسی‌های خود مدعی شده که تولید کل نفت خام اوپک در ماه آوریل به علت افزایش تولید ایران، که از توافق کاهش تولید اوپک پلاس معاف است، بالا رفته است.

داده‌های تحقیقات جدید رویترز نشان می‌دهد تولید نفت ایران در ماه آوریل ۲۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل افزایش یافته و به ۲.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

طبق تحقیقات رویترز که از طریق بررسی منابع آگاه در اوپک، منابع آگاه شرکت‌های نفتی و داده‌های ردیابی نفت‌کش‌ها به صورت گرفته است، افزایش تولید ایران بیشترین افزایش تولید در بین تمام اعضای اوپک بوده است.

در نتیجه افزایش تولید ایران تولید کل گروه ۱۳ عضوی اوپک در ماه آوریل با ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش به ۲۵.۱۷ میلیون بشکه در روز رسید.

رویترز همچنین مدعی شده در ماه‌های اخیر ایران نه تنها تولید نفت خود را بالا برده بلکه میزان صادرات نفت خود را علی‌رغم تحریم‌های سنگین آمریکا افزایش داده است. بزرگترین خریدار نفت جهان، چین، با دور زدن تحریم‌ها بیشترین حجم نفت خام ایران را وارد می‌کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا