خودروصنعت، معدن، تجارت

افتتاح خط تولید فیلتر خودرو در سایپاخزر/ گام جدید سایپا در افزایش و تعمیق ساخت داخل

خط تولید انواع فیلترهای خودرو در شرکت سایپاخزر با حضور معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران- ایدرو- و مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به بهره برداری رسید.

به گزارش سایپانیوز، این خط تولید که در شهرستان قائم شهر واقع شده است در فاز نخست فیلترهوا و سوخت خودرو را تولید می کند و تولید فیلترهای کابین و روغن را نیز در فازهای توسعه ای در دستور کار خود دارد.

خط تولید انواع فیلترهای خودرو در فضایی بالغ بر ۶۸۰۰ متر ایجاد شده و ظرفیت تولید سالانه سه میلیون فیلتر را دارد و شرکت های سایپایدک، مگاموتور و سازه گستر به عنوان مشتریان اصلی این شرکت به شمار می روند و این کارخانه منبع اصلی تولید و تامین فیلترهای مورد نیاز برای تولید محصولات گروه خودروسازی سایپا خواهد بود.

ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی این کارخانه اسفندماه سال ۹۹ با دستور سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا عملیاتی شد و خط تولید آن روز پنجشنبه –نهم اردیبهشت- با حضور محسن صالحی نیا، معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش، نمایندگان مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صمت استان مازندران، فرماندار قائم شهر و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا به بهره برداری رسید.

خط تولید انواع فیلتر خودرو در شرکت سایپاخزر در فاز نخست برای ۱۲۰ نفر شغل ایجاد کرده و قابلیت اشتغال زائی برای ۵۰ نفر دیگر در سه شیفت کاری را دارد.

رئیس ایدرو در نشست بررسی مسائل واحدهای بازدید شده تاکید کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای ارتقای کمی و کیفی این واحدها آماده حمایت و پشتیبانی های تخصصی است.

بر پایه مصوبات این نشست مقرر شد ساز و کارهای کارشناسی نحوه تسریع و عملیاتی سازی این حمایت‌ها در برنامه زمانی مشخص، با تعامل طرفین نهایی و تدوین شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا