اقتصاد کلان

هشدار به سهامداران عدالت!

نخستین مجمع عمومی عادی به صورت فوق‌العاده شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت از امروز درحالی با استان قزوین آغاز شد که تا کنون به دلیل حد نصاب نرسیدن سهام‌داران، انتخابات اعضای هیات مدیره برگزار نشده است. در این راستا سخنگوی آزادسازی سهام عدالت به مشمولان هشدار داد که سهام‌دار شده‌اند و باید به آگهی‌ها توجه کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، پس از آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت‌ماه سال گذشته، ۳۰ میلیون نفر از حدود ۵۰ میلیون مشمول سهام عدالت، با انتخاب روش غیرمستقیم برای مدیریت سهام خود، سهام‌دار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت شدند.

در این راستا، چندی پیش فراخوان کاندیداتوری برای عضو هیات مدیره شدن شرکت‌ها برگزار و قرار شد مشمولان پس از سجامی شدن در مجامع شرکت و اعمال رای کنند.

همچنین بخوانید

بر این اساس استارت برگزاری مجمع با شرکت سرمایه‌گذاری قزوین زده شد که تا کنون تعداد سهام‌داران به حد نصاب نرسیده است. چنانچه برگزاری مجامع در مرتبه نخست به حد نصاب نرسد، ۱۰روز دیگر بدون اینکه به حضور حدنصاب سهام‌داران نیاز باشد، انتخابات برگزار خواهد شد.

در این راستا، حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و سخنگوی سهام عدالت در نشست خبری برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت با بیان اینکه اطلاعات برگزاری انتخابات هر شرکت در سامانه دیما درج شده است، اظهار کرد: هر سهام‌دار باید با ورود به سامانه دیما در زمان مقرر نسبت به اعمال رای اقدام کند.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد مشمولانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند، سجامی شدند و اگر افراد فوت شده و زیر ۱۸ سال را در نظر بگیریم، ۷۵ درصد این افراد سجامی شده اند و میتوانند وارد دیما شده و رای دهند.

فهیمی با بیان اینکه به سهام‌داران از طریق ارسال پیامک درمورد زمان برگزاری مجمع هر استان اطلاع رسانی می‌شود، افزود: رهبری تاکید کرده‌اند دارایی سهام عدالت باید به مردم داده شود و سهام‌داران درحال حاضر مدیر و مالک سهام خود هستند. وظیفه سهام‌دار این است که به اگهی شرکت‌ها توجه کنند و به صورت مستمر پیگیر اطلاعیه‌های شرکت باشند.

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت با بیان اینکه بیش از ۲۰۰۰ نفر کاندیدای عضویت برای هیات مدیره شرکت ها شده اند، گفت: از این میان بیش از ۷۵۰ نفر تایید صلاحیت شده‌اند.

سهام‌داران شرکت‌های سرمایه گذاری قزوین، کرمانشاه، گیلان و هرمزگان تا پایان امروز می‌توانند با وارد شدن به سامانه دیما اعمال رای کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا