بین الملل

کمترین واردات نفت آمریکا از اوپک از ۱۹۷۳ تا کنون ثبت شد

در سال ۲۰۲۰ با توافق کاهش تولید اوپک پلاس، کاهش تقاضای کلی نفت و کاهش تقاضای نفت خام سبک با منبع خارجی، میزان واردات نفت خام آمریکا از اوپک به پایین‌ترین سطح خود از ۱۹۷۳ تا کنون رسیده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اویل‌پرایس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش جدید این هفته خود اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰ با توافق کاهش تولید اوپک پلاس، کاهش تقاضای کلی نفت و کاهش تقاضای نفت خام سبک با منبع خارجی، میزان واردات نفت خام آمریکا از اوپک به پایین‌ترین سطح خود از ۱۹۷۳ تا کنون رسیده است.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا سال گذشته واردات نفت خام آمریکا از تولیدکنندگان اوپک به طور میانگین ۸۱۶ هزار بشکه در روز بوده است.

عامل مهم این افت واردات، کاهش تولید اوپک پلاس و تصمیم عربستان برای کاهش صادرات به بازار آمریکا بوده است.

عامل کلیدی دیگری که در کاهش واردات از کشورهای اوپک تأثیرگذار بود، افزایش تولید نفت خام آمریکا در سال‌های اخیر می‌باشد که این کشور را به بزرگترین تولیدکننده نفت خام جهان تبدیل کرده است. نفت خام تولید شده در آمریکا عمدتاً از نوع سبک و نیمه سنگین می‌باشد، بنابراین واردات این نوع نفت از سراسر جهان با کاهش قابل‌توجهی روبرو شده است.

اما کاهش واردات از اوپک با افزایش واردات نفت سنگین از کانادا همراه بوده است. واردات نفت خام از کانادا در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲ برابر سال ۲۰۰۵ شد و به ۳.۶ میلیون بشکه در روز رسید. سهم واردات نفت از کاناد از کل واردات نفت آمریکا در سال ۲۰۲۰ به رکورد تاریخی ۶۱ درصد افزایش یافت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا