بورسبورس اوراق

رشد ناچیز شاخص بورس پس از ۵ هفته پیاپی نزولی

شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت، پس از ۵ هفته پیاپی روند نزولی، با ۸۰۳واحد افزایش، معادل ۰.۰۷ درصد رشد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان هفته‌ ششم معاملاتی امسال طی ۵روز معاملاتی تعداد ۲۰میلیارد و ۷۸۰میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۶۳هزار و ۵۶۹میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و ۶۶۳هزار و ۵۸۴دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۳۱.۱۱ درصد رشد، ۰.۱۶ درصد افت و ۳۸.۸۳ درصد افزایش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۲۳۵۰میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۵۶هزار و ۸۴۳میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۳۵.۷۴ و ۱۰.۱۱ درصد کاهش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۰ اردیبهشت ماه با ۸۰۳واحد افزایش، معادل ۰.۰۷ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۲۰۷هزار و ۸۵۰واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۲۸۰۵واحد کاهش، معادل ۰.۶۵درصد افت کرد و رقم ۴۲۷هزار و ۲۷۳واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۳۴۵۸واحد رشد به رقم ۸۸۲هزار و ۳۵۳واحد و شاخص بازار دوم با ۸هزار و ۲۶۹واحد کاهش به عدد ۲ میلیون و ۴۴۸هزار و ۵۶واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۰.۳۹ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۰.۳۴ درصد کاهش همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا