انرژی

ستاد پایش تنش آبی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: ستاد پایش تنش آبی برای مراقبت‌های کاهش تنش‌ آب در سطح شهرها و روستاهای تمامی استان‌های کشور تشکیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمیدرضا کشفی، با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به کاهش ۴۰ درصدی نزولات جوی در سال آبی اخیر و احتمال بروز تنش آبی در مراکز جمعیتی تحت پوشش، برای مراقبت‌های لازم در کاهش سطح تنش‌های آبی در سطح شهر و روستاهای استان‌ها، ستاد پایش تنش آبی تشکیل می‌شود.

وی افزود: تمامی شرکت‌های آب و فاضلاب ملزم به تشکیل ستاد پایش تنش آبی بوده و ضروری است گزارش جلسات تشکیل شده این ستاد هر هفته به معاونت راهبری و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور ارسال شود.

همچنین بخوانید

هرگونه نوبت‌بندی آب در شهرها و روستاهای کشور ممنوع است

به گفته کشفی، با دستور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هرگونه نوبت‌بندی آب در شهرها و روستاهای کشور ممنوع است.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: باید در این ستاد تمهیدات لازم جهت شناسایی و پیش‌بینی رفع مشکل تامین آب به‌ویژه در مناطقی که با مشکل کمبود تولید آب روبرو هستند صورت گیرد.

وی ادامه داد: تمامی تیم‌های واکنش سریع در مراکز امداد و رفع حوادث شرکت‌های آب و فاضلاب کشور باید به‌صورت آماده‌باش تمام وقت و با سرعت ویژه موارد مربوط به حوادث را پیگیری کنند.

کشفی همچنین تصریح کرد: با دستور حمیدرضا جانباز- مدیرعامل شرکت مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور باید پیش‌بینی و تدارکات تانکر آبرسانی ثابت و سیار و همچنین سامانه‌های تهیه و توزیع بسته‌بندی برای شهرها و روستاهایی که با کمبود احتمالی آب مواجه خواهند بود در برنامه کاری مدیران شرکت‌های آب و فاضلاب کشور قرار گیرد.

وی اضافه کرد: شرکت‌های آب و فاضلاب کشور باید همچون سال‌های گذشته ضمن همکاری با مراکز بهداشتی، برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت حفظ شاخص‌های کیفیت آب شرب در محدوده مطلوب انجام دهد.

به گفته معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور، تدارک تجهیزات ماشین آلات مورد نیاز و ضروری به‌ویژه دیزل ژنراتور، تولید، تامین و ذخیره آب بسته‌بندی شده به میزان کافی در استان یا سایر نقاط کشور از دیگر وظایف ستاد پایش تنش آبی استان‌ها است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا