اقتصاد کلان

آخرین خبر از محدودیت های تردد مسافر ‌و کالا در مرزها

طبق اعلام مسئولان گمرک ایران در حال حاضر در آخرین تغییرات اعمال شده تقریبا تمامی مرزهای مسافری با محدودیت مواجه شده است، ولی مبادله کالا با رعایت سخت تر پروتکل های بهداشتی در حال انجام است.

سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک ایران در رابطه با آخرین وضعیت مرزها در شرایط کرونایی موجود و ممنوعیت های اعمال شده توضیحاتی به ایسنا ارائه کرد. 

طبق  اعلام وی، از روز پنج شنبه ورود مسافر از مرزهای شرقی ایران نیز ممنوع شده است؛ به طوری که اکنون امکان ورود مسافر از پاکستان و افغانستان از مرزهای شرقی وجود ندارد، این در حالی است که از روز چهارشنبه ورود اتباع پاکستانی از مرز میرجاوه و ریمدان در مرز سیستان و بلوچستان ممنوع و درادامه ورود مسافر افغانستانی از مرز میلک در استان سیستان و بلوچستان و ماهیرود از استان خراسان جنوبی و همچنین دوغارون در استان خراسان رضوی به کشور ممنوع شده بود و فقط مسافران می توانند به کشور خود برگردند. 

همچنین بخوانید

این حالی است که  تردد مسافر در سایر مرزها از جمله عراق نیز به نوعی ممنوع بوده و با محدودیت هایی مواجه است و ورود اتباع ایرانی  و خروج اتباع خارجی با رعایت پروتکل های بهداشتی و بسیار سخت با حضور نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت انجام می شود. 

تجارت در جریان است اما با پروتکل های سخت تر

در رابطه با مبادلات تجاری نیز سخنگوی گمرک گفت که درحال حاضر ممنوعیت واردات و صادرات در مرزها اعمال نشده و به روال قبل مبادله کالا صورت می گیرد، ولی با اعمال پروتکل های سخت تر از گذشته در حال انجام است. 

به گفته لطیفی، در مبادله کالا با کشورهای حوزه عرب نیز مشکلی وجود ندارد. 

به گزارش آرمان اقتصادی، از اوایل هفته گذشته و شدت گرفتن شیوع ویروس کرونای هندی، ستاد ملی مبارزه و البته وزارت کشور ممنوعیت هایی در رابطه با تردد مسافر از هند و حتی پاکستان اعلام کرده بود. 
 
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا