بانکبانک و بیمه

۶۶ طرح با تأمین مالی بانک صتعت و معدن به بهره‌برداری می‌رسد

در راستای تحقق شعار سال، امسال با تسهیلات بانک صنعت و معدن ۶۶ طرح صنعتی و معدنی که پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد دارند، به بهره برداری می‌رسند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن،  بیتا کچیان ضمن بیان مطلب فوق افزود:سال گذشته یکی از دشوارترین و پرچالش ترین سال ها برای اقتصاد ایران بود به صورتی که تشدید تحریم های ظالمانه و شیوع بیماری کرونا مزید بر مشکلات موجود در روند اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری شد.

وی ادامه داد: افزایش تورم در سال های ۹۸ و ۹۹، برآورد سرمایه‌گذاری ها را کاملا دگرگون و مشکلات زیادی در تأمین آورده شرکت ها ایجاد کرد و به دلیل مشکلات ناشی از تحریم در تأمین و انتقال ارز، هزینه های پیش بینی نشده زیادی به پروژه ها تحمیل شد.

کچیان تصریح کرد: در مدیریت نظارت بر طرح ها تلاش بسیاری از طرف تمامی کارکنان جهت همکاری و همراهی با سرمایه گذاران در بخش صنعت و معدن کشور و یافتن راهکارهای قانونی جهت عبور از این مشکلات و نیز تأمین مالی طرح ها علی الخصوص طرح هایی که دارای درصد پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد هستند، صورت پذیرفت.

وی گفت: طی بررسی صورت گرفته در خصوص طرح هایی که می بایست در سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسیدند، مشخص شد؛ عمده دلیل عدم بهره‌برداری طرح ها عدم حضور تکنسین‌های خارجی به دلیل بیماری کرونا جهت راه اندازی و نیز افزایش هزینه های ناشی از تورم بوده است.

کچیان افزود: با این حال در سال ۹۹ تعداد ۵۸ طرح در حال اجرا، تحت نظارت در ستاد و شعب این بانک در صنایع مخلتف اعم از نیروگاهی (۴ طرح)، فولادی (۸ طرح)، پتروشیمی و شیمیایی (۱۰ طرح)، نساجی و سلولوزی (۷ طرح)، غذایی و آشامیدنی و دارویی (۷ طرح) ، تولید آب شیرین و انتقال آن (۲ طرح) ، صنایع فلزی، قطعه سازی و خودرو (۱۳طرح) و کانی و غیرفلزی (۶ طرح) به بهره برداری رسید اند که در مجموع در حدود ۳ میلیارد دلار تسهیلات ارزی و ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی برای ساخت و تجهیز این پروژه ها پرداخت شده است.

مدیر امور نظارت بر طرح های بانک صنعت و معدن خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود در مجموع ۶۶ طرح تحت نظارت در بانک صنعت و معدن در صنایع مختلف در ۶ ماهه اول سال جاری به بهره برداری برسند و با عنایت به شعار امسال در جهت تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از تمام ظرفیت های قانونی در جهت کمک به بهره برداری از این طرح ها استفاده می کنیم تا قدمی در زمینه ایجاد اشتغال برای حداقل ۶۸۰۰ نفر درکشور برداشته شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا