خودروصنعت، معدن، تجارت

مقیمی: حمایت از کارگر حمایت از تولید ملی است/ کیفیت محصول حاصل رضایت کارکنان خطوط تولید است

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایکوپرس- فرشاد مقیمی، در گفت و گوی ۷ ساعته با جمعی از کارگران ۳۷ شرکت تابعه ایران خودرو ۴ نماینده کارگران سایت مرکزی، ضمن تحسین اقدامات این شرکت‌ها در اجرای پروژه های داخلی سازی، گفت: توفیقات خوبی کسب کرده‌ایم و باید همین مسیر را در سال حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها ادامه دهیم تا شیرینی آن به کام تمامی ذی‌نفعان ایران خودرو بنشیند.
وی، منابع انسانی را سرمایه اصلی ایران خودرو خواند و گفت: قدردان تمامی رشادت ها و ایثار کارگران خطوط تولید در شرایط سخت تحریم و کرونا هستیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، سطح کیفیت را نتیجه اقدامات کارگران خطوط تولید و کارشناسان آن عنوان و تصریح کرد: کیفیت محصول،‌ حاصل رضایت کارکنان خطوط تولید است، هر چه میزان رضایت کارکنان بیشتر باشد، شاهد افزایش رضایت مشتریان به عنوان ولی‌نعمتان اصلی ایران خودرو از کیفیت محصولات نیز خواهیم بود.
وی، ضمن تاکید بر تعمیق داخلی سازی تولید، گفت: بسیاری از شرکت های مجموعه در پروژه های توسعه ای و طراحی و تولید محصولات جدید، موفق به تعمیق ساخت داخل شده اند که جای قدردانی دارد.
وی ضمن تحسین تعلق بالای خاطر کارگران ایران خودرو به این شرکت، این ویژگی را یکی از سرمایه های مهم در حوزه منابع انسانی برشمرد و گفت: نهضت ساخت داخل در ایران خودرو شعار نبوده و کارکنان با تعلق خاطر و عرق بالای سازمانی خود توانستند اهداف این حوزه را محقق کنند.
مقیمی در عین حال بر کنترل کیفیت تولیدات تاکید کرد و گفت: نباید به واسطه داخلی سازی، کیفیت محصولات دچار چالش شود و توجه به این موضوع ضرورت بالایی دارد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از کاهش بهای تمام شده تولید به عنوان یکی از انتظارات از شرکت های زیرمجموعه نام برد و گفت: باید در کنار افزایش کیفیت، قیمت محصولات را به سطحی کاملا رقابتی برسانید.
وی در ادامه افزایش بهره وری در حوزه منابع انسانی را از جمله اهداف گروه صنعتی ایران خودرو دانست و گفت: ایران خودرو و شرکت های گروه باید با مدیریت صحیح منابع،‌ مسیر بهره وری را هموار کنند.
مقیمی بر برنامه ریزی صادراتی محصولات شرکت اصلی و شرکت های تابعه تاکید کرد و گفت: بسیاری از شرکت های تابعه که مشغول تولید و تامین قطعات و مجموعه های ایران خودرو هستند،‌ دارای ظرفیت های صادراتی هستند که باید برای گام برداشتن در این مسیر نیز باید برنامه ریزی لازم انجام شود. صادرات گروه صنعتی ایران خودرو محدود به خودرو نیست؛ قطعات و مجموعه های تولیدی، دانش فنی و خدمات مهندسی نیز در این حوزه قرار دارد. 
وی در عین حال بر گسترش بازارهای داخلی شرکت های تابعه نیز تاکید کرد و گفت: مشتری محصولات صرفا نباید محدود به خطوط تولید ایران خودرو باشد و باید به فکر گسترش بازار داخلی نیز باشید.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص ارج نهادن به تلاش های جامعه کارگری، گفت: مشکلات و انتظارات کارگران گروه صنعتی ایران خودرو را به صورت دقیق و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می کنیم.
وی با اشاره به دستاوردهای شرکت های تابعه ایران خودرو مانند ایران خودرو دیزل و مجموعه سازان وابسته به آن در سال گذشته، تاکید کرد:‌ مسیر توسعه را با شتاب بیشتری ادامه خواهیم داد و بازگشت به عقب نخواهیم داشت. محصول بسیاری از شرکت های تابعه ایران خودرو در بازار داخلی بی رقیب است و باید با رشد مداوم و توسعه بیشتر سهم خود را از این بازار افزایش دهند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، حضور شرکت های دانش بنیان و آینده محور مانند تام، ایپکو و جتکو در ایران خودرو را دارای اهمیت بالایی دانست و ضمن تاکید بر شتاب بخشی به پروژه های توسعه ای این شرکت ها، گفت: از ایجاد شرایط حضور این شرکت ها در مجامع بین المللی و عرضه محصولات دانش بنیان‌شان حمایت می کنیم. شرکت هایی مانند تولید نیرومحرکه نیز در زمینه برقی سازی محصولات برای حضور در بازارهای صادراتی برنامه ریزی کنند.
مقیمی عملکرد سرمایه های انسانی در گروه ایران خودرو در شرایط نامناسب اقتصادی، تحریم و از سوی دیگر کرونا را بسیار مطلوب توصیف کرد. وی افزود: کارگران بسیاری از شرکت های تابعه در زمره کارگران نمونه سطح کشور شناخته شده اند.
مقیمی، ضمن تاکید بر تعامل دو سویه میان سازمان و سرمایه های انسانی، بر برآورده کردن انتظارات هر دو تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم با ایجاد توازن، تحقق اهداف را تسهیل کنیم.
گفتنی است،‌ در این دیدار صمیمانه که به دلیل شرایط کرونایی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد و بیش از ۷ ساعت به طول انجامید،۴۱ نماینده کارگران گروه صنعتی ایران خودرو ضمن قدردانی از حمایت های مدیرعامل گروه، انتظارات و خواسته های خود را مطرح کردند. مقیمی به همراه معاون منابع انسانی به تمامی سوالات و درخواست های نمایندگان پاسخ داد. دیدار مدیرعامل با کارگران به مناسبت روز کارگر، برای نخستین بار در گروه صنعتی ایران خودرو صورت گرفته است.
 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا