انرژی

برق ارزان ایران در اختیار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به فعالیت غیر مجاز دستگاه‌های استخراج رمز ارز گفت: استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق دارد و با توجه به قیمت نازل برق در ایران و به ویژه مناطق گرمسیر، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند.

حسن کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با تلاش نیروهای شرکت توزیع نیروی برق اهواز، عوامل نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، ۱۲۸ دستگاه استخراج رمز ارز در اهواز کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به انجام عملیات گسترده برای کشف دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز در کلانشهر اهواز افزود: در عملیاتی که با حضور ماموران انتظامی و دستور مقام قضایی صورت گرفت، این تعداد دستگاه استخراج رمز ارز در مناطق عین ۲ اهواز، کوی سیاحی و کوی چبیشات در گاراژهای متروکه کشف و جمع‌آوری شدند.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: یکی از مسائلی که امروز با آن روبه‌رو هستیم گسترش استفاده از دستگاه‌های استخراج رمز ارزها به عنوان یک وسیله پر مصرف و غیرمجاز در سطح جامعه است که باعث بروز افت ولتاژ برق و در نتیجه آسیب به تجهیزات می‌شوند و لازم است معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در زمینه کشف و ضبط آن‌ها و همچنین آموزش همگانی نسبت به استفاده غیرمجاز از ماینرها و شناسایی عوامل با این شرکت همکاری لازم را داشته باشد.

کریمی عنوان کرد: از دو ماه پایانی سال ۹۹ تاکنون ۷۸۴ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز (بیت کوین) در کلانشهر اهواز کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های غیرمجاز تولید ارز دیجیتال، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

کریمی خاطر نشان کرد: استخراج ارز دیجیتال به ویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد؛ استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق دارد و با توجه به قیمت نازل برق در ایران و به ویژه مناطق گرمسیر، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا