امور زیربناییتعاون و اشتغال

همکاری اتاق تعاون ایران در ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران گفت: درراستای برنامه‌ریزی و سیاست‌های اجرایی و عملیاتی،ساخت و ساماندهی پروژه ۱۰هزار واحدی مسکن بندرعباس با همکاری شرکت بازآفرینی شهری به اتاق تعاون واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اتاق تعاون ایران، علی مطیع جهانی عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران، با اشاره به توانمندی اتاق تعاون در عرصه تولید مسکن اظهار داشت: در راستای برنامه‌ریزی، تدوین و ارائه سیاست‌های اجرایی و عملیاتی با هدف بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی بخش تعاون در بخش مسکن، ساخت، جلب، جذب، هدایت، ساماندهی پروژه ۱۰ هزار واحدی مسکن بندرعباس با همکاری شرکت بازآفرینی شهری به اتاق تعاون ایران واگذار شد.

عضو هیأت رئیسه و معاون پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران گفت: در راستای تفاهم نامه مشترک اتاق تعاون ایران و وزارت راه و شهرسازی و پیگیری ریاست اتاق تعاون ایران و دستور وزیر راه و شهرسازی و همکاری مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، مبنی بر استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت اجرایی اتاق تعاون ایران در راستای بستر سازی و ارائه خدمات و سازماندهی، ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در بزرگترین شهر مسکونی کشور در بندرعباس به اتاق تعاون ایران واگذار شد.

مطیع جهانی افزود: با توجه به شناخت و ظرفیت‌های بخش تعاون در حوزه تولید مسکن، این پروژه می‌تواند احیا کننده توانمندی‌های بخش تعاون در سرمایه‌گذاری‌های مشترک و ارائه خدمات فنی و مهندسی و احیا بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در کشور باشد و اتاق تعاون ایران با استفاده از ظرفیت‌های استانی از جمله استان‌های همجوار (هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان وکرمان). در این راستا قدم برداشته است.

این مقام مسئول با تاکید بر عملکرد اتاق تعاون ایران در حوزه مسکن کارگری تصریح کرد: در حوزه مسکن کارگری با راه اندازی کارگروه ملی به ریاست معاون محترم هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور و دبیری اتاق تعاون ایران و متناظر آن در سطح استان‌ها، در ۲۱ استان کشور در فاز نخست ۳۸۶۱۶ و در فاز دوم ۲۹۴۷۳ متقاضی و مجموعاً ۶۸۰۸۹ متقاضی ساماندهی قطعی شده و در مرحله شناسایی اراضی مناسب و شروع عملیات اجرایی هستیم.

وی با اشاره به تلاش‌ها و فعالیت‌های اتاق تعاون ایران برای انعقاد تفاهم نامه مذکور، ادامه داد: اتاق تعاون ایران همچنین در حوزه احیا بافت‌های فرسوده نیز مشارکت دارد و در این زمینه کمیته ویژه ای نیز در اتاق تعاون ایران و در شرکت بازآفرینی شهری تشکیل و جلسات متعدد کارشناسی برگزار شد و در نهایت منجر به تأیید و تصویب مشارکت اتاق تعاون ایران در بزرگترین پروژه ساخت مسکن کشور در بندرعباس با ظرفیت ۱۰ هزار واحد مسکونی شده است.

مطیع جهانی در تشریح مختصات این پروژه اذعان داشت: اعتبار پروژه ۷ هزار میلیارد تومان برای این پروژه پیش بینی شده است که ۳ هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات از طریق بانک مسکن و مابقی در قالب سهم آورده متقاضیان و سرمایه گذاران برنامه ریزی شده است همچنین زمان اجرای کامل پروژه مذکور متشکل از واحدهای مسکونی، تجاری، اداری، درمانی، آموزشی و خدماتی حداکثر ۴۸ ماه است.

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران خاطر نشان کرد: پروژه مذکور در زمینی به مساحت ۳۵۰ هکتار در موقعیت منحصر به فرد اراضی شهر بندرعباس در قالب ۱۰ هزار واحد مسکونی در ۷ محله داخلی شهرک با امکانات ویژه رفاهی از جمله مسجد، مهدکودک، مدرسه، درمانگاه، کلانتری، ورزشگاه، پارک وفضای سبز و با ایجاد پارک علمی و فناوری به عنوان یک شهرک هوشمند در تراز شهرک‌های حاشیه خلیج فارس در طی مدت زمان ۴ سال ساخته خواهد شد.

اتاق تعاون ایران به منظور ساماندهی و عملیاتی نمودن این پروژه بزرگ ثبت نام اولیه متقاضیان را از طریق سایت تخصصی اتاق به نشانی اتاق تعاون ایران WWW.ICCCOOP.IR در دستور کار قرار داده و کلیه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی مذکور نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا