امور زیربناییتعاون و اشتغال

کارگاه‌های به گل نشسته در اردبیل غیر قابل انکار است

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگاه‌های تولیدی در اردبیل سراغ داریم که کارفرمایان آن در این واحدها را گل زده و هیچ رغبتی به ادامه فعالیت ندارند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی عصر شنبه در جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید در اردبیل اظهار کرد: ما قدردان تلاش و زحمات جامعه کارگری در سنگر تقویت تولید و حمایت از خوداتکایی کشور هستیم ولی به معنای واقعی جامعه کارگری ما با مشکلات و نارسایی‌های اساسی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تصریح کرد: نباید در حل این مشکلات و نارسایی‌ها غفلت کرده و به آمار و ارقام غیر قابل باور اتکا کرد چرا که به نظر می‌رسد در عمل آنچه که به عینه می‌بینیم با آمار و ارقام متفاوت است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به مشکلات کارگاه‌های تولیدی و اخراج کارگران به دلیل مشکلات مختلف اقتصادی و تشدید بحران کرونا اشاره کرد و گفت: در این وضعیت سخت کارفرمایان و سرمایه‌گذارانی که با تمام وجود در سنگر تولید حاضر هستند، باید دست آنها را بوسید چرا که به معنای واقعی به توانمندی اقتصادی کشور کمک می‌کنند.

موسوی به فرمایش مقام معظم رهبری در حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها را یادآور شد و افزود: دولت باید پشتیبانی‌های مالی را بدون دخالت در حوزه اجرا انجام داده و نظارت واقعی را به سرانجام برساند و تولیدکننده نیز در سنگر تولید مشغول فعالیت باشد.

وی وظیفه مجلس را مانع‌زدایی اعلام کرد و ادامه داد: ما در کمیسیون‌های مختلف به ویژه کمیسیون اقتصادی به دنبال اصلاح قوانین مزاحم تولید و سرمایه‌گذاران هستیم و در این زمینه امسال کارهای اساسی انجام خواهد شد.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: نباید دولتی‌ها به بهانه ایام پایانی خدمت خود کارها را ول کنند و شرعا درست نیست در این شرایط سخت اقتصادی مردم کارها به حال خود رها شده و هیچ مدیریتی انجام نشود.

تأثیر کرونا کمتر از آثار تحریم نبوده است

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به شیوع ویروس کرونا در ۱.۵ سال اخیر اشاره کرد و گفت: آثار و تبعات شیوع کرونا کمتر از تحریم نبوده و به معنای واقعی اصناف و گروه‌های مختلف تولیدی، کارگری و صنعتگران ما را با مشکلاتی جدی روبه‌رو کرده است.

وی اضافه کرد: نبی مکرم اسلام به دست کارگر بوسه می‌زند و این تکلیف ما را از ناحیه شارع مقدس و اهمیت دادن به جامعه کارگری سنگین‌تر از گذشته کرده و باید مشکلات و دغدغه‌های این قشر شریف را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم.

موسوی با انتقاد از برخی بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌ها به جامعه کارگری و شرایط سخت زندگی آنها بیان کرد: ما در استان پیشنهاداتی دادیم تا فضایی مناسب برای کارگران فصلی در نظر گرفته شود تا آنها با اجتماع در یک مکان آبرومند بتوانند در سر کار حاضر شوند.

وی به افزایش سهمیه استان در بخش پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی اشاره کرد و ادامه داد: قرار شده هم یارانه دولتی‌ها برای این کارگران در نظر گرفته شده و هم سهمیه بیشتری برای پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی اختصاص پیدا کند.

موسوی اظهار کرد: بانک‌ها در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها مصمم هستند تا ۸۰ درصد تسهیلات خود را به واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت کنند و امیدواریم این هدف‌گذاری‌ها به نتیجه برسد.

وی با رد شایعاتی مبنی بر ایجاد شکاف بین نمایندگان استان و حتی استاندار اردبیل تصریح کرد: نه تنها شکافی وجود ندارد بلکه مدیران و نمایندگان این استان شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا سهم بیشتری از منابع ملی را به استان اردبیل سرازیر کنند.

موسوی گفت: در سایه همین پیگیری‌ها و حضور مستمر در تهران بوده که راه آهن اردبیل مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و به زودی خبر تصویب نهایی منطقه آزاد از گوش مسئولان شنیده خواهد شد.

وی با رد برخی از مباحث حاشیه‌ای در مورد محدوده منطقه آزاد افزود: محدوده منطقه آزاد باید به نحوی باشد تا همه اهالی استان از مزایای این منطقه بهره‌مند شوند و بدون در نظر گرفتن محدوده نمین، اجازه نخواهیم داد تا این لایحه به نهایت برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در رایزنی با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام سعی کردیم تا نظر آنها را به تأیید این موضوع جلب کنیم که قطعاً با ۳۰ رأی از مجمع، در هفته‌های آینده تصویب نهایی منطقه آزاد را شاهد خواهیم بود.

موسوی همچنین از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارتقا وضعیت بیمارستان سبلان اشاره کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود با اخذ مجوز قانونی از سازمان تأمین اجتماعی و جذب نیروهای مورد نیاز فعالیت این بیمارستان بیش از پیش تقویت شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا