بین الملل

تقاضای نفت هند به دنبال اوج همه‌گیری کرونا کاهش یافت

افزایش قابل توجه موارد ابتلا به کرونا در هند و وضع قرنطینه ها و محدودیت‌های رفت و آمد در ایالت‌ها و شهرهای مختلف ، حمل و نقل را محدود کرده و باعث شده پالایشگاه‌های این کشور خرید نفت خام را کاهش دهند.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ، بحران کرونا در هند تقاضا برای سوخت حمل و نقل را به پایین‌ترین رقم طی چند ماه گذشته رسانده است که خطر کاهش مصرف انرژی را در بحبوحه روند ناپایدار بهبود اقتصاد جهان افزایش می‌دهد.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 فروش بنزین در هند برای خودروها و موتورسیکلت ها تا ۲.۱۴ میلیون تن کاهش یافته است یعنی پایین‌ترین رقم از ماه اوت سال گذشته میلادی. فروش دیزل که پیش‌برنده فعالیت‌های اقتصادی در هند است، تنها کمی نسبت به ماه فوریه بالا رفته است. به این ترتیب، فروش ماهانه پرمصرف‌ترین سوخت‌ها در هند در ماه مارس به پایین‌ترین رقم از اکتبر سال گذشته رسیده است.

افزایش قابل توجه موارد ابتلا به کرونا در هند و وضع  قرنطینه ها و محدودیت‌های رفت و آمد در ایالت‌ها و شهرهای مختلف مثل دهلی‌نو و بمبئی، حمل و نقل را محدود کرده و باعث شده پالایشگاه‌های این کشور خرید نفت خام را کاهش دهند. اقدامی که باعث نگرانی تولیدکنندگان برتر دنیا از جمله اعضای ائتلاف اوپک پلاس و تاجران نفت شده است.

 علی رغم مشکلاتی که در هند به وجود آمده، قیمت نفت خام برنت در ماه آوریل افزایش داشته است. سرمایه‌گذاران بر روی بهبود شرایط مصرف انرژی مخصوصاً در آمریکا، چین و اروپا حساب کرده‌اند. به علاوه، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش توافق کرده‌اند عرضه نفت را از این ماه افزایش دهند و در عین حال هشدار داده اند موج کرونا در هند و سایر کشورها ممکن است روند بهبود اقتصاد را از مسیر خود خارج کند.

کاهش فروش سوخت در هند در ماه آوریل می‌توانست از این هم بدتر باشد ولی برگزاری انتخابات در برخی ایالت‌ها و حضور مردم در کمپین‌های انتخاباتی تقاضا برای سوخت را بالا برد. با پایان این انتخابات و ادامه گسترش کرونا باید شاهد کاهش بیشتر مصرف سوخت در ماه جاری میلادی بود.

هند یک بازار حیاتی برای انرژی است. این کشور سومین تولید کننده بزرگ نفت در دنیاست که متوسط تقاضای آن در ۲۰۱۹ برابر با ۵.۳ میلیون بشکه در روز بود.

 انتهای پیام/۹۲

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا