بین الملل

حرکت آمریکا به سمت انرژی های تجدیدپذیر میخ دیگری بر تابوت دلار است

کارشناسان اقتصادی شبکه خبری راشاتودی، این موضوع را بررسی کردند که فشار دولت بایدن برای حرکت به سمت انرژی پاک برای سلطه جهانی دلار آمریکا چه معنایی دارد و چگونه سقوط این سیستم بر اکثریت آمریکایی ها تأثیر می گذارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ماکس کیزر و استیسی هربرت، کارشناسان اقتصادی شبکه خبری راشاتودی، این موضوع را بررسی کردند که فشار دولت بایدن برای حرکت به سمت انرژی پاک برای سلطه جهانی دلار آمریکا چه معنایی دارد و چگونه سقوط این سیستم بر اکثریت آمریکایی ها تأثیر می گذارد.

استیسی هربرت در آخرین قسمت برنامه کیزر ریپورت شبکه راشاتودی RT’s Keizer Report گفت از آنجا که ایالات متحده استاندارد طلا را کنار گذاشته است، اساساً این کشور دلار نفتی دارد.

همچنین بخوانید

با این حال، اقتصاد آمریکا از نظر سهم خود از تولید ناخالص داخلی جهانی در حال کوچک شدن است. این رقم از ۴۰ درصد به حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد کاهش یافته است.

وی همچنین اضافه کرد که دلار نفتی به بهترین روش ارسال دلار به خارج از آمریکا تبدیل شده است، در حالی که کشورهایی مانند روسیه و چین برای خرید انرژی به پرداخت ارزهای دیگر روی می آورند. علاوه بر این، دولت بایدن از منابع تجدیدپذیر حمایت می کند و سهم دلار را بیشتر کاهش می دهد.

هربرت گفت: نشانه ها حاکی از این است که آنها برای یک سیستم ذخیره دلار پس از ایالات متحده آماده می شوند. وی معتقد است چنین سیستمی ممکن است به زودی ظهور کند، احتمالاً تحت ریاست دولت بایدن.

ماکس کیزر همچنین تاکید کرد که ایالات متحده تصویر بزرگتری را از خلاص شدن از نفت نمی بیند. وی گفت: آنها نمی بینند که اگر شما به تصویر بزرگتر یعنی ۵۰ تا ۱۰۰ سال آینده نگاه کنید… این مانند به صدا درآمدن ناقوس مرگ برای دلار است که دلار نفتی است.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا