انرژی

افزایش تولید نفت روسیه پس از توافق اوپک پلاس

تولید نفت و میعانات روسیه در آوریل با دو درصد افزایش نسبت به مارس، به ۱۰.۴۶ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تحت توافقی که در مارس میان تولیدکنندگان بزرگ گروه اوپک پلاس صورت گرفت، با افزایش سهمیه تولید روسیه به میزان ۱۳۰ هزار بشکه در روز از آوریل به ۹.۳۷۹ میلیون بشکه در روز بدون در نظر گرفتن میعانات موافقت شد.

خبرگزاری اینترفکس گزارش کرد تولید نفت و میعانات روسیه در آوریل به ۴۲.۸۱ میلیون تن در مقایسه با ۴۳.۳۴ میلیون تن در مارس بالغ شد.

همچنین بخوانید

وزارت انرژی روسیه آمار تولید نفت را به تنهایی اعلام نمی کند. روسیه معمولا ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بشکه در روز میعانات گازی تولید می کند.

اینترفکس همچنین گزارش کرد صادرات نفت روسیه در فاصله ژانویه تا آوریل ۲۰.۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به ۶۶.۶۵ میلیون تن رسید. اوپک و متحدانش شامل روسیه هفته گذشته تصمیم گرفتند برنامه تصویب شده در نشست اول آوریل برای افزایش تدریجی تولید از ماه مه را اجرا کنند.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه پس از دیدار کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس گفت: این کمیته تصمیم گرفت به سیاستهایی که در نشست اول آوریل تصویب شده بودند، پایبند بماند. در نشست اول آوریل وزیران اوپک پلاس تصمیم گرفته شد ۲.۱ میلیون بشکه در روز از محدودیت عرضه از ماه مه تا ژوئیه احیا شود و محدودیت عرضه به ۵.۸ میلیون بشکه در روز تسهیل شود.

بر اساس نظرسنجی ماهانه رویترز، تولید نفت اوپک در آوریل به دلیل تولید بالاتر ایران که از مشارکت در توافق کاهش تولید این گروه معاف است، افزایش یافت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا