امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

آلاینده ها تأثیر منفی بر جمعیت آبزیان خوریات بندر ماهشهر دارند

اهواز- مدیرکل شیلات خوزستان گفت: آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های صنعتی به ویژه واحدهای پتروشیمی در محدوده خوریات بندر ماهشهر، تأثیر منفی را بر جمعیت آبزیان منطقه گذاشته است.

همچنین بخوانید

فتح الله ابوعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر در منطقه‌ای قرار دارند که مشرف به زیستگاه اصلی آبزیان دریایی است، اظهار کرد: در محدوده خوریات بندر ماهشهر، آلودگی ناشی از فعالیت‌های صنعتی به ویژه صنایع پتروشیمی وجود دارد.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست تلاش‌های زیادی را برای کاهش این آلودگی‌ها انجام داد اما این آلایندگی، تأثیر منفی خود را بر جمعیت آبزیان منطقه گذاشته است.

مدیرکل شیلات خوزستان، این تأثیر منفی را یکی از عوامل ضرر و زیان حرفه صیادی در خوریات بندر ماهشهر اعلام کرد و گفت: بعضی صیادان به دلیل وجود آلاینده‌ها و کاهش جمعیت آبزیان، مجبور به صیادی در مناطق دیگر شدند که این موضوع نیز پیامدهایی را در پی دارد.

ابوعلی عنوان کرد: صیادان، صید لنگری را در خوریات فرعی انجام می‌دادند که به دلیل مشکلات ناشی از آلودگی‌های زیست محیطی و کاهش جمعیت آبزیان، مجبور شدند برای ماهیگیری به مناطق عمیق‌تر پیشروی کنند.

وی افزود: برای برون‌رفت از این موضوع باید آلودگی خوریات را کنترل و از افزایش آلودگی‌های موجود نیز جلوگیری کرد؛ همچنین خسارات وارده به ذخایر آبزیان را جبران کرد تا بتوان صید و صیادی را در منطقه رونق بخشید.

مدیرکل شیلات استان خوزستان تأکید کرد: در جلسه ستاد توسعه شیلات استان موضوع آلودگی خوریات بندر ماهشهر مطرح و مصوب شد که اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل شیلات این بحث را به طور جدی پیگیری کنند و در صورت لزوم از طریق مراجع قضائی برخورد لازم با شرکت‌ها و واحدهای صنعتی آلاینده انجام شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا