صنعت، معدن، تجارتمعدن

تولید کنسانتره فراگیر سناباد از ظرفیت فراتر رفت / ۷ میلیون یورو صرفه جویی ارزی در سیمیدکو طی سال ۹۹

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد میزان صرفه جویی ارزی حاصل از بومی سازی در سیمیدکو طی سال ۹۹ را ۷ میلیون یورو اعلام کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمد مدنی فر در خصوص اقدام راهبردی شرکت در بومی سازی تجهیزات کلیدی بخش تولید، گفت: با بومی سازی فرآیند تجهیز و تعمیرات استکر و ریکلایمر موفق به صرفه جویی ارزی ۲۷۰ هزار یورویی با تکیه بر توان متخصصان داخلی شدیم. وی افزود: این مهم در حالی صورت گرفت که یک شرکت آلمانی ۲۷۰ هزار یورو برای ارسال دستورالعمل تعمیر این قطعات پیشنهاد داد.

جهش تولید

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد در خصوص اقدامات این مجموعه در بخش تولید طی سال گذشته، گفت: یکی از مهم ترین اهداف سیمیدکو در سال ۹۹، دستیابی به ظرفیت کامل کارخانه بود که در تولید کنسانتره به ظرفیت اسمی کارخانه دست یافتیم.

وی گفت: طی سال گذشته ۲ میلیون ۵۱۶ هزار تن کنسانتره در این شرکت تولید شد. در صورتیکه ظرفیت اسمی کارخانه ۲.۵ میلیون تن است.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد افزود: در تولید گندله نیز بعد از راه اندازی خط تولید در سال گذشته، از خردادماه تا پایان سال، میزان تولید این محصول به ۱ میلیون ۲۶۰ هزار تن رسید.

اقدامات و برنامه های توسعه ای

مدنی فر عنوان کرد: به همت تیم پشتیبانی شرکت پروژه سیستم مکانیزه بارگیری و نوار انتقال محصول در سال ۹۹ به بهره برداری رسید. وی ادامه داد: سیمیدکو برای حل بحران های ناشی از آب، پروژه فیلتراسیون و آبگیری که از جمله پروژه های بزرگ زیست محیطی کشور به شمار می رود را وارد فاز راه اندازی کرد که در حال حاضر بهره برداری آزمایشی طرح فوق آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد گفت: خط انتقال آب به مخزن داخلی کارخانه به طول شش کیلومتر، دیگر پروژه توسعه ای شرکت به شمار می رود که در مدت زمان ۲ ماه به بهره برداری رسید.

مدنی فر افزود: همچنین “اجرای سامانه آب” برای تامین آب کارخانه تعریف شد. این سامانه خط تولید کارخانه را در شرایط بحرانی به مدت یک ماه حفظ و مانع از توقف تولید می شود. وی با اشاره به اقدام این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی گفت: انعقاد قرارداد با شرکت آبفای خراسان به منظور استفاده از سرمایه گذاری در احداث شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب پساب شهر خواف جزو اقدامات شرکت در بخش مسئولیت اجتماعی است و به نوعی در تامین آب پایدار شرکت نیز موثر است. مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد افزود: بهره برداری از ساختمان ازمایشگاه سیمیدکو با زیربنای بالغ بر ۱۰۰۰ متر مربع از دیگر اقدامات مجموعه فوق است که تجهیز آن به عنوان یک آزمایشگاه استاندارد، جزو نیازهای منطقه معدنی سنگان است.

مدنی فر اقدام بزرگ سیمیدکو در حوزه مالی را تسویه یوزانس این شرکت عنوان کرد که در سال گذشته از طریق تسهیلات داخلی تسویه شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا