اقتصاد کلان

ورود و ترخیص ۳.۱ میلیون دوز واکسن کرونا از ۴ کشور

طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران در جراین واردات واکسن کرونا، تا کنون بیش از ۳.۱ میلیون دوز واکسن وارد ایران و توسط گمرک ترخیص و تحویل نمایندگان معرفی شده از سوی وزارت بهداشت شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، ورود واکسن کرونا به ایران از نیمه بهمن ماه سال گذشته کلید خورد و تا امروز ۱۲ اردیبهشت ماه ادامه داشته است.  

این در حالی است که تازه ترین مکاتبه ارونقی -معاون فنی گمرک ایران- با شانه ساز – رئیس سازمان غذا و دارو- و ارائه گزارشی در رابطه با واردات واکسن نشان می دهد که  در این دوره سه میلیون و ۱۹۵ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن وارد ایران شده است.  

همچنین بخوانید

براساس این گزارش محموله های واکسن وارده طی ۱۲ مرحله و از کشور روسیه، چین، هند و کره جنوبی وارد و از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) پس از انجام تشریفات گمرکی با حداقل اسناد به صورت حمل  یکسره و شبانه روزی در حداقل زمان ممکن و کمتر از ۱۵ دقیقه تحویل نمایندگان معرفی شده از سوی وزارت بهداشت شده است.  

گزارش معاون فنی گمرک ایران از جزئیات واکسن های ورودی نشان می دهد که ۷۲۰ هزار دوز واکسن از روسیه، یک میلیون و ۶۵۰ هزار دوز از چین، ۱۲۵ هزار دوز از هند و ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ کواکس از کره جنوبی وارد ایران شده که در مجموع بالغ بر ۳.۱ میلیون دوز است.  

واردات ۳.۱ میلیون دوزی واکسن کرونا در حالی انجام شده که اعلام اخیر رییس کل بانک مرکزی از این حکایت داشت که تامین ارز فوری یک میلیون دوز واکسن از سوی این بانک صورت گرفته است و وی گفته که بانک مرکزی حداقل ۱۰۰ میلیون دلار ارز برای واکسن کرونا تخصیص داده است.

در جریان واردات واکسن دو محموله تجهیزات خط تولید واکسن نیز در هفته گذشته وارد کشور شده است.  

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا