بین الملل

ثروتمندان آمریکا ۱۹۵ میلیارد دلار در ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری بایدن به ثروت خود افزودند

مجموعه ثروت خالص صد ثروتمند برتر در آمریکا ۱۹۵ میلیارد دلار از ابتدای ریاست جمهوری بایدن در نتیجه معرفی بسته‌های محرک مالی برای کمک به اقتصاد و به دنبال آن رشد بازار سهام افزایش یافته است.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشا تودی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از ثروتمندان کشورش خواسته سهم خود را از مالیات بپردازند ولی مشخص شده که این افراد یکی از اصلی‌ترین ذی‌نفعان ریاست جمهوری او بوده‌اند.

 آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 مجموعه ثروت خالص صد ثروتمند برتر در آمریکا ۱۹۵ میلیارد دلار از ابتدای ریاست جمهوری بایدن افزایش یافته است. از زمان انتخابات تا مراسم تحلیف ریاست جمهوری، این ثروتمندان ۲۶۷ میلیارد دلار بر ثروت خود افزوده بودند.

 افزایش ثروت میلیاردرهای آمریکا در ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری بایدن حدود ۲۰ درصد از پولی است که این افراد از زمان تحلیف ریاست جمهوری ترامپ تا انتخابات ۲۰۲۰ جمع کرده بودند. به این ترتیب، این ثروتمندان ۸۶۰ میلیارد دلار طی این دوره ثروتمندتر شدند.

 این افزایش ثروت تا حد زیادی نتیجه اقدامات محرک اقتصادی بزرگی است که برای کمک به اقتصاد طی بحران کرونا صورت گرفته بود و باعث رشد بازار سهام شد. علاوه بر تریلیون‌ها دلار محرک‌های اقتصادی تصویب شده توسط ترامپ، بایدن هم یک بسته ۱.۹ تریلیون دلاری را معرفی کرد. به این ترتیب بازار سهام یک رشد قابل توجه دیگر داشت. شاخص‌های اس پی۵۰۰ و  داو جونز حدود ۱۰ درصد از زمان تحلیف بایدن رشد کرده‌اند.

 روسای شرکت‌های بزرگ فناوری و تجارت الکترونیک مثل آمازون و فیسبوک از بزرگترین برندگان این شرایط طی اوج همه‌گیری کرونا و  آخرین رشد بازار سهام بودند. ثروت خالص میلیاردرهای آمریکا ۵۵ درصد طی ۱۳ ماه گذشته افزایش یافته و به ۴.۵۶ تریلیون دلار رسیده است.

 انتهای پیام/۹۵

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا