خودروصنعت، معدن، تجارت

استفاده از نخستین اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) در صنعت خودروی کشور

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایکوپرس- معاون مالی گروه صنعتی ایران خودرو، با اعلام این خبر گفت: این خودروساز با دریافت مجوزهای لازم از بانک مرکزی، اقدام به انتشار اوراق گام کرده تا از این طریق ضمن تنوع بخشی به روش های تامین سرمایه در گردش برای تولید، زمینه تامین مالی شرکت های قطعه ساز و سازندگان را فراهم کند
جمال جلیل‌پور، اوراق گام را ابزاری بازار محور با قابلیت نقل و انتقال در بازارهای پول و سرمایه دانست و گفت: این روش ساز و کاری فراگیر برای تامین مالی واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ است.
وی افزود: با استفاده از اوراق گام، تولیدکنندگان براساس فاکتورهای خرید مواد اولیه، درخواست خود مبنی بر صدور گواهی اعتبار در سر رسید معین را به بانک عامل ارایه و آن را به بنگاه فروشنده مواد اولیه تحویل خواهند داد.
دارنده این گواهی نامه می‌تواند تا زمان سررسید، آن را نزد خود نگه داری کرده و یا به فروشنده دیگری منتقل کند. امکان تنزیل گواهی نامه در بازار سرمایه نیز پس از گذشت یک ششم از عمر اوراق، وجود دارد.
جلیل‌پور با بیان این‌که این طرح با همکاری بانک صادرات، تجارت و پارسیان به اجرا گذاشته شده، گفت: با دریافت مجوزهای لازم در سال گذشته، در فاز نخست، هزار میلیارد تومان از این اوراق برای تامین بخشی از منابع خطوط تولیدی ایران خودرو و به نقع تامین کنندگان قطعات صادر شده است.
معاون مالی گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که تاکنون دو هزار ۱۷۰میلیارد تومان اوراق گام منتشر شده، گفت: در راستای حمایت بیشتر از تولید زنجیره تامین و رفع موانع، در سال جاری شش هزار میلیارد تومان اوراق منتشر و در اختیار واحدهای تولیدی قرار خواهد گرفت.
 

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا