بین الملل

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۶۶ دلار و۶۱ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در حالی که موج دوم مرگبار شیوع کرونا در هند سبب کاهش تقاضا برای نفت در این کشور شده و خوش بینی ها نسبت به ترمیم تقاضا در کشورهای توسعه یافته و چین را کمرنگ ساخته است، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۶۶ دلار و۶۱ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۰ درصد افت به ۶۳ دلار و ۴۸ سنت رسید.

همچنین بخوانید

محدودیت های گسترده در هند برای مقابله با گسترش کرونا سبب شده تا فروش سوخت در سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان در ماه آوریل کاهش یابد.

ای کی سینگ، رئیس بخش بازاریابی شرکت بهارات پترولیوم هند گفت: «تقاضای کلی برای مصرف سوخت در ماه آوریل حدود ۷ درصد نسبت به آوریل ۲۰۱۹ یعنی قبل از بحران کرونا کاهش نشان می دهد.» وی افزود، تقاضا در هند در ماه آوریل به سطح قبل از شیوع کرونا نزدیک شده بود.

تحلیلگران انتظار دارند تقاضا در هند برای مصرف سوخت در بخش حمل و نقل در ماه می شاهد افت بیشتری باشد.

تحلیلگران موسسه آی ان جی در یادداشتی نوشتند: «با توجه به اینکه به نظر می رسد هنوز وضعیت کرونا در هند به نقطه اوج خود نرسیده است، ما انتظار داریم شاهد کاهش بیشتر تقاضا برای سوخت در ماه می باشیم.»

در عین حال نتایج نظرسنجی رویترز نشان می دهد که افزایش شمار واکسینه شدگان در کشورهای جهان احتمالا سبب افزایش تقاضا برای مصرف سوخت به ویژه در اوج فصل سفرهای تابستانی در سه ماهه سوم سال خواهد شد. همین مسئله سبب شده تا تحلیلگران انتظار داشته باشند قیمت نفت برنت رای پنجمین ماه متوالی نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا