بورسبورس انرژی

ثبت رکورد جدید ارزش معاملات اوراق گواهی ظرفیت در بورس انرژی

در جلسه معاملاتی دیروز ۱۲ اردیبهشت ماه، در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی ایران و در تابلوی اوراق گواهی ظرفیت، ۱۰۵ هزار و ۲۰۰ ورقه گواهی ظرفیت نقدی با ارزش ۱۵۷۴ میلیارد و ۴۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال معامله شد که به نوعی رکورد جدیدی در ارزش معاملات اوراق گواهی ظرفیت محسوب می شود.
برق

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)؛ همچنین در بازار عمده فروشی برق نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ گشایش یافتند.

علاوه بر این در بازار عمده فروشی برق نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰پایان جلسه معاملاتی دیروز متوقف و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

لازم به ذکر است در جلسه معاملاتی روز گذشته در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در نماد (سمیعا۰۰۲) ۵۰ هزار قرارداد با ارزشی بالغ بر ۶۴۷ میلیارد و ۷۹۹ میلیون ریال و نماد (سنفت۰۱۰) ۳۲ هزار و ۸۰۰ قرارداد با ارزشی بالغ بر  ۵۰۱ میلیارد و ۴۶۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال معامله شد.

با عنایت به توسعه مشارکت مصرف‌کنندگان بالای ۵ مگاوات در بازار برق و پیرو پیگیری‌های انجام شده در خصوص فراهم آوردن شرایط مشارکت حداکثری این دسته از فعالین، از شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ کلیه نمادهای معاملاتی با دوره تحویل روزانه و هفتگی در بازار مشتقه (خرده‌فروشی) ویژه مصرف‌کنندگان نهایی و سایر خریداران مجاز گشایش می‌یابند.

اطلاعات بیشتر در خصوص گشایش این نمادها در وبسایت بورس انرژی ایران در اطلاعیه‌ای با عنوان «اطلاعیه معاملاتی در بازار مشتقه (گشایش کلیه نمادهای با دوره تحویل روزانه و هفتگی) – بازار خرده فروشی برق (ویژه مصرف‌کنندگان نهایی و سایر خریداران مجاز) » قابل مشاهده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا