بین الملل

ذخایر ارزی روسیه به ۵۸۹ میلیارد دلار رسید

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه، ذخایر طلا و ارز این کشور با وجود تحریم ها و بحران کرونا برای سومین هفته متوالی در حال افزایش بوده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه، ذخایر طلا و ارز این کشور هفته گذشته به میزان ۵.۸ میلیارد دلار افزایش یافت و در مجموع به ۵۸۹.۵ میلیارد دلار رسید.

این تنظیم کننده مقررات بانکی روسیه همچنین گفت که رشد مشاهده شده از ۱۶ تا ۲۳ آوریل با ارزیابی مجدد مثبت و همچنین خرید ارز خارجی در قانون بودجه پشتیبانی می شود که نیاز به درآمد اضافی از صادرات منابع انرژی دارد تا برای افزایش ذخایر ملی استفاده شود.

همچنین بخوانید

براساس اطلاعات بانک مرکزی روسیه، ذخایر ارزی این کشور برای سومین هفته متوالی در حال افزایش بوده است. از ابتدای ماه، تقریباً ۱۵ میلیارد دلار به این ذخایر افزوده شده است.

این دارایی ها شامل دارایی های خارجی نقدینگی مانند ذخیره طلای پولی، ارزهای خارجی و دارایی های حق برداشت ویژه (SDR) بوده که در اختیار بانک مرکزی و دولت روسیه است.

این تنظیم کننده سطح هدف برای ذخایر ارزی را ۵۰۰ میلیارد دلار تعیین کرده بود و این در حالی است که این ذخایر از ژوئن ۲۰۱۹ بیش از این سقف بوده است.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا