انرژی

۷ پروژه صنعت آب با اعتبار ۱۵۷ میلیارد تومان‌ به بهره‌برداری رسید

هفت پروژه بزرگ صنعت آب با سرمایه‌گذاری ۱۵۷ میلیارد تومان در استان‌های زنجان، اصفهان، بوشهر، کرمان و خراسان جنوبی در قالب هفته پنجم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری ‌رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با افتتاح این هفت پروژه که در قالب شش طرح و با سرمایه‌گذاری ۱۵۷ میلیارد تومان آماده شده، پویش #هرهفته_الف_ب_ایران وارد پنجمین هفته خود از ابتدای سال‌جاری می‌شود. از هفت پروژه آماده افتتاح، دو پروژه در زنجان، دو پروژه در اصفهان و در استان‌های بوشهر، کرمان و خراسان جنوبی نیز هر کدام یک پروژه به بهره‌برداری رسید.

در استان زنجان دو پروژه “ایجاد تاسیسات جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زرین آباد در شهرستان ایجرود با ظرفیت یک هزار متر مکعب در شبانه‌روز” و “آبرسانی به ۳۱ روستا با جمعیت تحت پوشش ۲۲ هزار و ۸۵۴ نفر” با اعتبار ۵۰.۶ میلیارد تومان با هدف جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی و سطحی و افزایش سطح بهداشت جامعه افتتاح ‌شد.

همچنین دو پروژه “پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب قمصر و خط انتقال فاضلاب” و “مخزن ذخیره بتنی جوشقان قالی به ظرفیت یک هزار متر مکعب به همراه تاسیسات وابسته” با سرمایه‌گذاری ۱۲.۴ میلیارد تومان در شهرستان کاشان استان اصفهان با هدف جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی و سطحی و پایداری شبکه و تامین آب پایدار آماده بهره‌برداری است.

این گزارش می‌افزاید، طرح‌ آبرسانی روستایی در سه استان کشور شامل “آبرسانی به ۲۴ روستا با جمعیت زیرپوشش ۱۸ هزار و ۳۴۶ نفر” در استان بوشهر، “آبرسانی به ۲۴ روستا با جمعیت ۴۹۴۶ نفر” در استان کرمان، “آبرسانی به ۱۲ روستا در خراسان جنوبی با جمعیت زیرپوشش ۹۶۳۲ نفر” نیز به بهره‌برداری رسید.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا