صنعت، معدن، تجارت

کارت مهارت قالی‌بافان نیاز به تمدید ندارد

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: کارت مهارت قالی بافان برای استمرار پوشش بیمه‌ای قالی بافان نیازی به تمدید ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صمت، فرح‌ناز رافع اظهار داشت: در چهل و هفتمین جلسه هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار، استمرار بهره‌مندی افراد از حمایت‌های قانون بیمه‌های اجتماعی قالی‌بافان مصوب شد.

وی بیان‌داشت: همچنین مقرر شد بافندگان فرش و شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار (کد دار) نیازی به تمدید کارت مهارت فنی صادره از سوی سازمان آموزش فنی حرفه‌ای ندارند و با انجام اقدام‌های لازم مدرک مذکور از فهرست درخواستی سازمان تأمین اجتماعی حذف شود.

رافع خاطرنشان‌کرد: با توجه به این مصوبه، هنرمندان حوزه فرش دستباف، نیازی به تمدید کارت مهارت خود ندارند، اما برای نوبت نخست برقراری پوشش بیمه‌ای نیاز است که کارت مهارت خود را دریافت کنند.

به گفته این مقام مسئول، جامعه شاغلان حوزه فرش دستباف کشور نزدیک به ۲ میلیون نفر است و بر اساس آمار چند برابر همین تعداد هم به صورت آزاد در حوزه‌های مختلف فرش دستباف مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه‌داد: بیمه به عنوان یک چتر حمایتی همواره یکی از مشکلات و دغدغه‌های هنرمندان و صنعتگران بوده است و نبود قانون فراگیر و کمبود اعتبارات لازم از چالش‌های اصلی دولت برای تحت پوشش قرار دادن شاغلان صنایع‌دستی عنوان می‌شد.

رافع گفت: در بند (و) در تبصره (۲) لایحه بودجه ۱۴۰۰ مانند لایحه بودجه سال قبل که به پرداخت بدهی‌های دولت اختصاص دارد، برای بیمه تأمین اجتماعی قالی بافان نیز اعتبار لازم در نظر گرفته شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا