انرژی

محموله‌های LNG از بنادر هند برگشت خوردند

با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند که تقاضای این کشور برای گاز را کاهش داده است، محموله‌های گاز طبیعی مایع (LNG) از بنادر این کشور برگردانده شدند.

به گزارش آرمان اقتصادی، ربکا شیا، تحلیلگر شرکت اطلاعات انرژی کپلر در این باره گفت: شش نفتکش LNG از ۲۰ آوریل از هند برگردانده شده و به مقصدهایی در شمال شرقی آسیا، اروپا و کویت تغییر مسیر داده اند.

منابع تجاری به رویترز گفتند: تغییر مسیر محموله‌ها و کاهش بیشتر صادرات به هند در هفته جاری پیش بینی می شود. با این حال یک منبع دیگر گفت: شرکتها دست نگه داشته و منتظرند ببیند قرنطینه ها تا چه مدت ادامه پیدا می کنند.

همچنین بخوانید

تقاضا برای گاز در بعضی از بخشها به دلیل قرنطینه های وضع شده در مناطق مختلف هند به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، کمتر شده است.

هند روز دوشنبه بیش از ۳۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ را برای دوازدهمین روز متوالی گزارش کرد و مجموع آمار مبتلایان در این کشور به مرز ۲۰ میلیون نفر نزدیک شد. دانشمندان پیش بینی کرده اند آمار ابتلا در روزهای آینده به پیک خود می رسد. دستکم ۱۱ ایالت و قلمرو محدودیتهایی برای مهار شیوع ویروس کرونا اعمال کرده اند اما دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند به دلیل نگرانی از تبعات اقتصادی، تمایلی به اعلام قرنطینه ملی ندارد.

یک منبع مقیم هند گفت: تقاضا برای گاز از سوی بخشهایی مانند حمل و نقل و تجاری کاهش پیدا کرده و تقاضا برای نیروی گازسوز چندان زیاد نیست زیرا قیمت معاملات اسپات به سطح قابل قبولی کاهش پیدا نکرده است.

طبق آمار رفینیتیو آیکان و کپلر، واردات LNG به هند در آوریل به حدود ۱.۸۶ تا دو میلیون تن رسید و ۱۱ تا ۱۴ درصد در مقایسه با آمار ۲.۱۶ تا ۲.۲۱ میلیون تن مارس کاهش داشت.

بر اساس گزارش رویترز، این آمار همچنان بالاتر از آمار ۱.۴۳ تا ۱.۴۸ میلیون تن واردات LNG به هند در آوریل سال گذشته است که تقاضا برای گاز به دلیل قرنطینه ملی افت کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا