صنعت، معدن، تجارت

موانع تولید ۶۵۰ واحد تولیدی در طرح شهید کریمی رفع شد

اراک- رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: سال گذشته موانع تولید بیش از ۶۵۰ واحد تولیدی کشور در قالب طرح شهید کریمی سازمان بسیج کارگری رفع شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی‌حسین رعیتی‌فرد در جریان بازدید از کارخانجات مجری طرح شهید کریمی در استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارگران خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند و نقش مؤثری در راستای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان ایفا می‌کنند، بنابراین پرداختن به مطالبات کارگران یک تکلیف و وظیفه مهم است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی افزود: در سالجاری با کمک تشکل‌های کارگری و همه مجموعه‌های اجتماعی باید تلاش‌های بیشتری برای رفع موانع تولید انجام شود و وظیفه بسیج در اینجا بسیار با اهمیت است چراکه بسیج یک تشکیلات گسترده محسوب می‌شود و می‌تواند در مطالبه به حق واحدهای تولیدی و کارگران از مجموعه‌های مختلف اثرگذار باشد.

مهمترین رویکرد سازمان بسیج کارگری در سالجاری تلاش برای رفع موانع تولید است

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور ادامه داد: رصد و شناسایی تمامی موانع تولید در واحدهای صنعتی و تلاش برای رفع آنها با مطالبه از دستگاه‌های مسئول مهمترین رویکرد سازمان بسیج کارگری در سالجاری است که در کنار آن مطالبات به حق کارگران عزیز و زحمتکش نیز بررسی می‌شود.

رعیتی‌فرد بیان کرد: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج کارگری در راستای تحقق جهش تولید که از سال گذشته آغاز شده و امسال در راستای عملیاتی کردن شعار سال با جدیت دنبال می‌شود طرح کمک به رفع موانع تولید در قالب طرح شهید کریمی است.

وی تصریح کرد: سال گذشته سازمان بسیج کارگری در قالب طرح شهید کریمی به واحدهای تولیدی کمک‌های مؤثری انجام شد که بیش از ۶۵۰ واحد تولیدی موانع آنها برداشته شد.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم با شناسایی به موقع و بسیج عمومی برای برداشتن موانع تولید، نگذاریم تولید متوقف شود و این یک وظیفه مهم است. در سال گذشته سازمان بسیج کارگری با برداشتن موانع تولید موجب تثبیت ۵۰ هزار شغل در واحدهای تولیدی شد که خیلی از واحدها اگر موانع آنها برداشته نمی‌شد با تعطیلی و رکود مواجه می‌شدند و آسیب‌های زیادی به کشور وارد می‌کرد.

بیش از ۵۰۰ هزار نفر ساعت در قالب شیفت ایثار در کشور خدمت ارائه شد

رعیتی‌فرد تاکید کرد: جامعه کار و تولید علیرغم همه مشکلاتی که دارد در سال‌های گذشته با تکیه بر روحیه ایثار و از خود گذشتگی توانسته اقدامات قابل توجهی انجام دهد که شیفت ایثار یک نمونه آن است. در طی سالیان اخیر که تحریم‌ها و بیماری کرونا فشارهای زیادی به تولید وارد کرده اما با نقش آفرینی کارگران در شیفت ایثار فشارها به حداقل ممکن رسید و بیش از ۵۰۰ هزار نفر ساعت در قالب شیفت ایثار در کشور خدمت ارائه شد.

وی عنوان کرد: جامعه کارگری با در نظر گرفتن بسته‌های کمک مومنانه توانسته در راستای کاهش آسیب‌های بیماری نقش مؤثری داشته باشد که خوشبختانه استان مرکزی عملکرد درخشانی در این راستا دارد که قابل تقدیر است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا