بین الملل

پیش بینی رشد منفی ۰.۵ درصدی اقتصاد نفتی عربستان در ۲۰۲۱

طبق پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، تولید ناخالص داخلی نفتی عربستان ۰.۵ درصد در ۲۰۲۱ کوچک می‌شود.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اس پی گلوبال پلتس، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی نفتی عربستان ۰.۵ درصد در ۲۰۲۱ کاهش یابد. تولید ناخالص داخلی این کشور در ۲۰۲۰ به‌خاطر کاهش تولید اوپک پلاس ۶.۷ درصد کوچک شده بود.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 صندوق بین المللی پول در گزارش خود اعلام کرد انتظار می رود تولید ناخالص داخلی نفتی عربستان ۶.۸ درصد در ۲۰۲۲ به دنبال پایان قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس رشد داشته باشد.

 اوپک و متحدانش توافق کرده‌اند تولید نفت خود را از ماه مه افزایش دهند. این گروه تا ماه جولای دو میلیون بشکه در روز بر تولید خود می‌افزاید.

 عربستان برای متعادل نگه داشتن بودجه خود در ۲۰۲۱ به نفت بشکه‌ای ۷۶.۲۰ دلار نیاز دارد. این رقم در ۲۰۲۰ برابر با ۷۷.۹۰ دلار بود و انتظار می‌رود در ۲۰۲۲ تا ۶۵.۷۰ دلار پایین بیاید.

 هدف بودجه عربستان در ۲۰۲۱ کاهش کسری سالانه آن است. کسری بودجه عربستان از ۴.۵ درصد تولید ناخالص داخلی در ۲۰۱۹ تا ۱۱.۳ درصد در ۲۰۲۰ افزایش داشت که نتیجه کاهش درآمدهای نفتی و افزایش هزینه‌ها بود. طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول، عربستان این کسری بودجه را با وام‌های جدید و برداشت از ذخایر دولتی تأمین کرده است.

 این صندوق پیش‌بینی می‌کند کسری بودجه عربستان در سال جاری میلادی تا ۴.۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور پایین بیاید که کمی کمتر از پیش‌بینی بودجه است.

 انتهای پیام/۹۷

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا