انرژی

نفت به مسیر افزایشی بازگشت

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر تسهیل محدودیتهای کرونایی در ایالتهای بیشتری در آمریکا و تلاش اتحادیه اروپا برای جذب مسافران بیشتر که نگرانیها نسبت به وضعیت تقاضا در هند را تا حدودی جبران کرد، افزایش یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی، بهای معاملات نفت برنت شش سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۶۷ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با پنج سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۶۴ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت روز دوشنبه با ۱.۲ درصد افزایش و شاخص نفت آمریکا با ۱.۴ درصد افزایش بسته شده بود.

همچنین بخوانید

اش گلاور، مدیر شرکت سی ام سی مارکتس گفت: به نظر می رسد خوش بینی نسبت به بهبود تقاضا عامل اصلی افزایش قیمتهای نفت در حال حاضر باشد به خصوص پس از این که ویلیامز، رییس بانک فدرال نیویورک اعلام کرد اقتصاد آمریکا در مسیر سریعترین رشد در دهه های اخیر است.

به گفته تحلیلگران، چشم انداز اوج گیری تقاضا برای سوخت در آمریکا و اروپا از قیمتهای نفت پشتیبانی کرد. ایالت نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکات محدودیتهای کرونایی را کاهش داده اند و اتحادیه اروپا قصد دارد مرزهایش را به روی مسافران خارجی بیشتری که واکسینه شده اند، بگشاید. بررسی آمار توسط رویترز نشان داد حدود یک سوم از ساکنان آمریکا واکسینه شده اند.

معامله گران و تحلیلگران برای داشتن نشانه های بیشتر از وضعیت تقاضا برای نفت در آمریکا، منتظر انتشار آمار هفتگی ذخایر نفت و فرآورده های نفتی آمریکا هستند که روز سه شنبه توسط موسسه امریکن پترولیوم و روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

پنج تحلیلگر در نظرسنجی رویترز برآورد کردند که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۳۰ آوریل ۲.۲ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است. ذخایر نفت در دو هفته پیش از آن کاهش پیدا کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، در هند شمار آمار مبتلایان به کووید ۱۹ به مرز ۲۰ میلیون نفر نزدیک شده و برای دوازدهمین روز متوالی آمار روزانه موارد جدید ابتلا به بیش از ۳۰۰ هزار نفر رسید. انتظار می رود بحران اخیر هند تقاضا برای سوخت در این کشور را که پرجمعیت ترین کشور جهان پس از چین است، کاهش دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا