امور زیربناییراه و ساختمان

اختصاص ۱۳۰ میلیارد برای راه‌های روستایی و عشایری و محرومیت‌زدایی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان از اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و مرمت راه‌های روستایی و عشایری و محرومیت‌زدایی در استان خبر داد.

سمانه حسن‌پور سیزدهم اردیبهشت گفت: اعتبارات عمرانی لرستان از ۹۵۳ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به یک هزار و ۷۳۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است که ۸۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: سند راهبردی آمایش لرستان بر اساس مطالعات و به‌روزرسانی‌های لازم در سال ۱۳۹۹ تهیه و تصویب شد و این سند برای اجرا به فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

همچنین بخوانید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه برای نخستین بار است که این اسناد تمام مراحل تهیه و تصویب را در کشور طی کرده‌اند، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید نکات مربوط به حوزه خود را در این سند امضاء و اجرا کنند.

حسن‌پور ادامه داد: سند آمایش سرزمین دو جزء دارد، سند آمایش ملی کشور و اسناد آمایش استانی به تصویب شورای عالی آمایش سرزمین رسیده‌اند؛ بر اساس ابلاغیه رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور، تصویب‌نامه این سند عملاً نقشه راه توسعه لرستان است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبارات استان لرستان در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و مرمت راه‌های روستایی و عشایری و محرومیت‌زدایی در استان لرستان اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان تصریح کرد: بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای اجرای طرح‌های ملی و ملی-استانی در پیوست شماره یک تصویب شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا