انرژی

درگذشت شش تن از فعالان صنعت برق در سیل کرمان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو از وقوع سیلاب و تند باد شدید در راور و گلباف کرمان و به دنبال آن شکستگی تیرهای فشار متوسط برق و خاموشی چند روستا خبر داد و گفت: متاسفانه شش نفر از کارکنان صنعت برق در پی عملیات و رفع مشکل ناشی از این حادثه جان باختند.

میثم جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه اظهار کرد: به دلیل پارگی سیم شبکه برق ناشی از ریزش کوه و خاموشی چند روستا در شهرستان گلبافت استان کرمان گروه عملیاتی برای رفع نقص به منطقه کوهستانی مربوطه عزیمت نمودند بعد از ظهر دیروز در حالیکه افراد در حال کار بر روی تیرهای برق بودند به دلیل جاری شدن سیلاب شدید تعدادی از تیرهای برق شکسته شد و همکارانی که در حال کار و با کمربند کار بر روی تیر قرار داشتند توسط سیلاب برده شدند.

وی با بیان اینکه این همزمان خودرو بالابر نیز گرفتار سیلاب شد و امروز صبح با همکاری همکاران هلال احمر شش نفر از همکاران  زحمتکش صنعت برق در مسیر سیلاب شناسایی و پیدا شدند، گفت این موضوع موجب ناراحتی تمام همکاران در صنعت برق شده است و امیدواریم که روح آن ها در آرامش باشد.

همچنین بخوانید

محمد حسن متولی زاده – مدیرعامل توانیر نیز در این باره با اشاره به بارندگی شدید در شمال کرمان که باعث وقوع سیلاب در منطقه راور و گلباف و قطع برق تعدادی روستا  در این مناطق شده بود، گفت: در پی این اتفاق، گروه های عملیاتی به منظور برقدار کردن مناطق خاموش شده در همان ساعات اولیه به محل اعزام شدند. متاسفانه با تشدید مجدد بارندگی، نیروهای عملیاتی اعزام شده در حال کار روی شبکه برق در سیلاب گرفتار شدند که در این میان شش تن از همکاران ما در توزیع برق شمال کرمان جان خود را از دست دادند.

به گفته وی با همکاری  نیروهای هلال احمر، پیکر همکاران ما یافته شده است.

متولی زاده با تسلیت به خانواده های همکاران داغدار کرمان، این حادثه را به همه صنعت برق تسلیت گفت و افزود: برق صنعتی لحظه ای است و همکاران ما در سراسر کشور همواره خود را در معرض شدیدترین سختی ها قرار می دهند تا پایداری شبکه برق حفظ شود.

بر پایه این گزارش،  در اثر طوفان و سیل، قطعی برق در روستاهای حرمک و نسک از توابع شهر گلباف در شهرستان کرمان اتفاق افتاده که بارندگی های شدید نقطه ای، جاری شدن سیلاب و ریزش کوه نیز شرایط دشواری را در منطقه رقم زد. ساعات اولیه بامداد امروز، شکستگی حداقل ۲۰ تیر فشار متوسط و پارگی سیم گزارش شده و تعداد مشترک بی برق در منطقه جمعا حدود ۳۰۰ مشترک روستایی است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا