صنعت، معدن، تجارت

آمریکا مجوز تزریق واکسن فایزر برای افراد ۱۲ سال به بالا را صادر می‌کند

رسانه های آمریکایی اعلام کردند که دولت این کشور مجوز تزریق واکسن کرونای فایزر-بایونتک را برای کودکان ۱۲ سال به بالا صادر خواهد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه های آمریکایی روز دوشنبه گزارش دادند که انتظار می رود دولت این کشور مجوز تزریق واکسن کرونای فایزر-بایونتک را برای کودکان ۱۲ سال به بالا صادر کند.

شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک مقام دولت ایالات متحده گفت شرکت فایزر درخواست مجوز استفاده اضطراری برای واکسن کووید_۱۹ خود را برای کودکان و نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۵ سال ارائه کرده است.

به گفته این شبکه، سازمان غذا و داروی آمریکا FDA باید مجوز استفاده اضطراری از واکسن را اصلاح کند، اما روند کار باید ساده و مشخص باشد.

انتظار می رود سازمان غذا و دارو تا اوایل هفته آینده این مجوز را صادر کند. پس از تصمیم این سازمان، کمیته مشورتی مراکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا تشکیل جلسه می دهد تا نحوه استفاده از واکسن را اعلام کنند.

سخنگوی FDA از ارائه جزئیات بیشتر در مورد زمان تأیید مجوز خودداری کرد و به واشنگتن پست گفت: ما در تلاش هستیم که این درخواست را هرچه سریعتر و شفاف بررسی کنیم. واکسن فایزر در حال حاضر برای افراد ۱۶ سال به بالا در ایالات متحده مجاز است.

این شرکت دارویی آمریکایی اواخر ماه مارس اعلام کرده بود که داده هایی را از یک آزمایش بالینی بر روی ۲۲۶۰ کودک ۱۲ تا ۱۵ ساله ارائه داده است که نشان می دهد این واکسن برای آنان بسیار موثر و قابل تحمل است.

آزمایش بیشتر روی کودکان با سن کمتر ادامه دارد.

طبق داده های رسمی، میزان واکسیناسیون سراسری آمریکا در حدود تاریخ ۱۱ آوریل به اوج خود رسید. اگرچه اکنون ۵۵ درصد از بزرگسالان این کشور یک یا چند دوز واکسن تزریق کرده اند اما هنوز برای رسیدن به مصونیت جمعیت این کشور در برابر کرونا فاصله زیادی وجود دارد.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا