امور زیربناییتعاون و اشتغال

افزایش حقوق کارگران تا ۳۶ درصد در اردبیل/کارگران واکسینه می‌شوند

اردبیل- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: حقوق کارگران در سالجاری ۳۶ درصد افزایش یافته و به حدود چهار میلیون تومان رسیده است.

قاسم رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سال گذشته شرایط سختی را جامعه کارگری و کارفرمایی استان با شیوع کرونا پشت سر گذاشتند و با وجود همه مشکلات، افزایش حقوق جمعیت کارگری به ارتقا دریافتی کارگران تا دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان منجر شد.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط اقتصادی و همچنین تورم موجود دولت نسبت به افزایش مزایای مستمر و غیرمستمر کارگران اقدام کرده و در مجموع با رشد ۳۶ درصدی حقوق و دستمزد، کارگران بیش از چهار میلیون تومان دریافتی خواهند داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز اکثر واحدهای تولیدی استان پیشقدم بوده و حتی نسبت به تهیه و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی‌کننده به صورت فراگیر در سطح جامعه اقدام کردند.

رحیمی افزود: صاحبان کارخانه‌ها در کنار پرداخت حقوق کارگران در کنار روزهای تعطیل کرونایی به کمک و مساعدت جامعه کارگری پرداخته و با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی کمک‌کار آنها بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تقارن شیوع بیماری کرونا با شرایط تورمی ایجاد شده در جامعه وضعیتی را برای گروه‌های کارگری و واحدهای تولیدی به وجود آورده که حتی تعدادی از کارگران در تأمین نیازهای اولیه با مشکلاتی روبه‌رو بودند و خود کارفرمایان نیز در تأمین مواد اولیه با سختی روبه‌رو شدند.

رحیمی با قدردانی از حمایت استاندار اردبیل و سایر مسئولان در تقویت واحدهای تولیدی و چرخیدن چرخ حرکتی و توسعه آنها اضافه کرد: با وجود همه فراز و نشیب‌ها در یک سال گذشته و آسیبی که به جامعه کارگری و واحدهای تولیدی وارد شد اما همچنان در این جبهه کار و فعالیت‌ها به شکل فراگیر و مستمر در حال انجام است.

افزایش حقوق کارگران تا ۳۶ درصد در اردبیل/کارگران واکسینه می‌شوند

پیگیر واکسیناسیون کارگران هستیم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در مورد اولویت جامعه کارگری برای تزریق واکسن کرونا بیان کرد: در این زمینه رایزنی‌ها و پیگیری‌ها انجام شده و به عنوان مطالبه جدی از ستاد کرونا خواسته‌ایم تا جمعیت کارگری در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.

وی ادامه داد: ستاد کرونا اولویت تزریق واکسن کرونا را در سطح ملی اعلام کرده که بیشتر با در نظر گرفتن شرایط سنی این کار انجام می‌شود که انتظار می‌رود در سه چهار ماه آینده کل جمعیت کشور تحت واکسیناسیون عمومی کرونا قرار گیرند.

رحیمی به نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اظهار کرد: ما نیز به نوبه خود در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی حامی واحدهای تولیدی به ویژه کارفرمایان و کارگران هستیم که در این زمینه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های همه‌جانبه در دستور کار است.

وی در ادامه تصریح کرد: برای شغل اولی‌ها پرداخت ۳۰ درصد دستمزد و هزینه پوشش بیمه‌ای از سوی دولت انجام می‌شود و در کنار آن طرح‌های کارورزی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز اجرایی و عملیاتی می‌شود.

رحیمی گفت: در بخش مانع‌زدایی نیز سعی کردیم تا عمده خدمات ارائه شده در بستر الکترونیکی باشد تا کمترین مراجعه جامعه کارگری و کارفرمایی را به ادارات کار شاهد باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: کارگران حتی شکایت خود را می‌توانند در بستر نظام الکترونیکی انجام دهند که با ۵۲ زیر سامانه طراحی شده سعی بر توسعه خدمات الکترونیکی و کاهش دغدغه‌ها و نگرانی‌های کارگران و کارفرمایان داریم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا