صنعت، معدن، تجارت

ماجرای ترخیص ۳ راس گورخر از گمرک بازرگان/ آیا ارازل و اوباش وارد محیط گمرک می‌شوند؟

درحالی که گمرک اعلام کرده است، با هماهنگی گمرک بازرگان، نسبت به ترانزیت سه رأس گورخر اقدام و در گمرک تهران با صدور حکم، اجازه خروج داده شده،‌ صاحب کالا نسبت به تاخیر ۷ روزه انجام تشریفات در مرز بازرگان اعتراض کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی،‌ ماجرای ترخیص ۳  راس گور خر وارداتی در گمرک بازرگان در روزهای اخیر حاشیه ساز شده است. این درحالی است که معاون فنی گمرک ایران در این خصوص با  اشاره به انتشار تصاویر در مجازی و رسانه ها مبنی بر مرگ یک رأس گورخر ، فارغ از اخبار منتشره و با ابراز تأسف از تلف شدن این حیوان گفت: علی الظاهر ۳ رأس گورخر وارده به گمرک بازرگان فاقد ثبت سفارش بوده و امکان اظهار به گمرک جهت انجام تشریفات گمرکی نداشته است.
۲- علاوه بر این ، تصاویر دردناکی از آزار این حیوان در اثر رها شدن در محوطه گمرک و… دیده می شود و حتی در یکی از فیلم ها ایراد جراحت به یک رأس از گورخرها مشهود است.
۳- بالاخره ضمن هماهنگی گمرک بازرگان با گمرک تهران ، نسبت به ترانزیت این سه رأس گورخر اقدام و در گمرک تهران با صدور حکم، اجازه خروج داده شده و هر سه رأس گورخر در هنگام ترخیص ، سالم بوده اند.
۴- اینکه گورخرها چه مدت زمانی در گمرک بازرگان معطل مانده اند و در طول این مدت، آیا نمایندگان ترخیص گورخرها، به گمرک مربوطه مراجعه و درخواست مکتوبی ارائه داده اند یا خیر؟ و پیگیری گمرک مربوطه با توجه به فوریت امر به چه صورتی بوده؟ تعلل و قصور احتمالی متصدیان گمرک اشاره شده را نشان خواهد داد که این موضوع تحت بررسی است و امیدوارم ضمن شناسایی کلیه عوامل ذیمدخل، با تمامی مقصرین این حادثه برخورد لازم صورت پذیرد.
۵- ضمن اظهار تأسف مجدد از بروز این اتفاق، از تمامی افرادی که به نحوی از انحاء در جریان این اتفاق هستند درخواست می کنم اگر مستنداتی مبنی بر کوتاهی هریک از عوامل مرتبط از ابتدا تا انتهای ورود و ترخیص این سه رأس حیوان دارند به اینجانب ارائه تا در بررسی های صورت گرفته ملحوظ نظر قرار گیرد.

همه این موارد درحالی است که امروز صاحب باغ وحش واردکننده سه راس گور خر که از مرز بازرگان اقدام به ورود به کشور کرده بود گفت: گمرک مقصر اصلی معطلی سه راس دام در مرز بازرگان بود. وی همچنین نسبت  به ورود ارازل و اوباش و… مردم عادی در محیط گمرک و مرز بازرگان انتقاد جدی داشت.

مسئول  باغ‌وحش وارد کننده، اعلام کرده است، علت مرگ استرس بیش از حد و ایجاد عفونت داخلی حین انتقال و وقفه بدون دلیل در گمرک بازرگان‌ بوده است. 

وی افزود، متاسفانه در بدو ورود به گمرک بازرگان افرادی برای گرفتن عکس از گورخرها به سمت ماشین حمل هجوم آوردند که موجب شد تا گورخرها رم کنند و از ماشین خارج شوند که پس از خروج متاسفانه در کانال آب محوطه داخل گمرک افتادند. پس از استقرار گورخرها در گمرک، متاسفانه مسئولان آن‌ها را ترخیص نکردند و علی‌رغم اینکه اعلام شد که این‌ها موجودات زنده غیربومی هستند و تمهیدات بهداشتی و غذایی ویژه‌ای نیاز دارند اما ترتیب اثری داده نشد. متاسفانه گورخر نر در مسیر انتقال به باغ‌وحش جان خود را از دست داد و لاشه آن تحویل باغ‌وحش شد. هم‌اکنون حال دو راس دیگر نیز مناسب نیست.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا