بورسبورس اوراق

آغاز عرضه اوراق تبعی ۱۱ شرکت بزرگ بورسی از شنبه آینده

اوراق اختیار فروش تبعی سهام ۱۱ شرکت بزرگ و شاخص‌ساز ‌با هدف حمایت از سهام این شرکت‌ها از روز شنبه(۱۸ اردیبهشت) در بورس اوراق بهادار منتشر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جزئیات عرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام ۱۱ شرکت بزرگ و شاخص‌ساز اعلام شد که بر این اساس صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار در نظر دارد اوراق اختیار فروش تبعی بر روی سهام شرکتهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس(فارس)، ملی صنایع مس ایران(فملی)، فولاد مبارکه اصفهان(فولاد)، ارتباطات سیار ایران(همراه)، بانک صادرات(وبصادر)، پالایش نفت اصفهان(شپنا)، مخابرات ایران(اخابر)، پالایش نفت بندرعباس(شبندر)، ایران خودرو(خودرو)، پالایش نفت تهران(شتران) و بانک تجارت(وتجارت) با هدف تأمین مالی از شنبه(۱۸ اردیبهشت) را در بورس اوراق بهادار تهران منتشر کند.

شایان ذکر است “اوراق اختیار فروش تبعی” در واقع همان طرح بیمه سهام است که توسط شرکتها به فروش می رسند، که براساس آن فروشنده که همان شرکت منتشر کننده می‌باشد متعهد می‌شود تعداد معینی از سهام شرکت را به قیمت مشخصی که اصطلاحاً به آن “قیمت اعمال” می گویند در تاریخ معین یا همان “تاریخ اعمال” از سهامدار خریداری کند.

شرکت‌های منتشر کننده اوراق تبعی قبل از فروش این اوراق ملزم به انتشار اطلاعیه عرضه جهت اعلام عمومی ویژگی‌های آن می‌باشند. ضمن این که توصیه می‌شود سهامداران قبل از اقدام به خرید اوراق تبعی هر نماد، اطلاعیه عرضه آن اوراق را مطالعه کنند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا