صنعت، معدن، تجارت

نتایج رسیدگی به پرونده واردات ذرت های آلوده چه شد؟

بعد از طرح ابهامات گسترده در خصوص ترخیص محموله ذرت شیرین،‌ لازم است بازرسی گمرک و هیئت رسیدگی به تخلفات،‌ نتایج اقدامات خود را شفاف کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،‌ ماجرای ترخیص ذرتهای مشکوک به آلودگی میکروبی و توقیف آن در تهران دارای پیچیدگیهای جدی شده است. ظاهرا موضوع از ماهها قبل به اطلاع مقامات گمرک رسیده است اما اخیرا یک مکاتبه ۱۹ صفحه ای در این در خصوص برای شرح ماجرا به مقامات ارشد صورت گرفته است.

در این بین بازرسی گمرک که در مکاتبه مذکور به اقدامات آن اشاره شده است بایستی در این مورد  شفاف سازی کرده و اقدامات و نتایج آنها را به اطلاع عمومی برساند.

همچنین بخوانید

همچنین در صورتی که موضوع به هییت تخلفات اداری ارجاع شده است بایستی زمان ارجاع  پرونده به شعبه یک رسیدگی به تخلفات اعلام شده و نتایج  و جزئیات نهایی این موضوع مطرح شود.

در جمع بندی باید گفت، بعد از طرح ابهامات گسترده در خصوص ترخیص محموله ذرت شیرین،‌ لازم است بازرسی گمرک و هیئت رسیدگی به تخلفات،‌ نتایج اقدامات خود  و جزئیات پرونده را شفاف کنند.

به عنوان مثال ماجرای اظهار مجدد کالای توقیف شده چه بود؟ آیا ایرادی در سامانه گمرک وجود داشته است؟ چه افرادی در این موضوع دخیل بوده و آیا نمونه دیگری در این حوزه وجود داشته است؟ آیا تحقیقات وسیعی در خصوص ابعاد ماجرا و امکان تکرار آن صورت گرفته است؟

در همین خصوص یک مقام مسئول درگمرک به تسنیم با اشاره به ممنوعیت برگزاری جلسات به دلیل کرونا گفت: در خصوص این پرونده تفهیم اتهام انجام شده  و حتی موضوع به گروه تحقیق سه نفره هم  ارجاع داده شده است  و در اولویت رسیدگی قرار دارد در اسرع وقت نیز رسیدگی میشود. همچنین در این هفته‌ها،  به دلیل کرونا امکان حضور متخلفان در تهران وجود نداشته است، به دلیل فوریت احتمالا به صورت فوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا