انرژی

رفع موانع و پشتیبانی از تولید پایدار گاز در پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: تحقق تولید ایمن و پایدار گاز از پارس جنوبی مستلزم رفع موانع و پشتیبانی از تولید است که امسال به‌طور جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد مشکین‌فام با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» اظهار کرد: همچون گذشته تلاش می‌کنیم با رفع موانع و انجام پشتیبانی‌های مؤثر، تولید حداکثری، ایمن و پایدار گاز از پارس جنوبی را در سال ۱۴۰۰ نیز محقق کنیم.

وی با بیان اینکه پشتیبانی و رفع موانع از ملزومات تولید ایمن و پایدار گاز در پارس جنوبی است، افزود: برای استمرار تولید ایمن و پایدار، باید از بخش تولید به‌طور جدی پشتیبانی و حمایت و موانعی که بر سر راه تولید وجود دارد نیز برداشته شود.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه به‌عنوان یکی از شرکت‌های تولیدی پیشران در اقتصاد کشور، سهم بیش از ۷۰ درصدی از تولید گاز غنی و تأمین خوراک به‌منظور تولید ۴۰ درصد بنزین کشور را به‌عهده داریم، تصریح کرد: پارس جنوبی از مهم‌ترین قطب‌های تولیدی کشور و این شرکت متولی توسعه و عملیات بهره‌برداری از این میدان است، درنتیجه به طور فزاینده و جدی‌تر این شعار هم در بخش تقویت تولید و هم در بخش پشتیبانی و شناسایی موانع دنبال می‌شود تا با عملکردی مناسب، نیاز کشور به تولید پارس جنوبی به‌ویژه در فصل زمستان تأمین شود.

طبق اعلام وزارت نفت، مشکین‌فام با بیان اینکه اقدام‌های مهمی در زمینه رفع موانع و پشتیبانی از تولید ایمن و حداکثری گاز در پارس جنوبی انجام شده است، اظهار کرد: از ابتدای امسال برنامه‌ها و پیشنهادهای لازم در این زمینه به وزارت نفت اعلام شده که این موارد در حال رسیدگی هستند.

وی به نشست‌های مستمر با مدیریت تولید و عملیات این شرکت اشاره کرد و گفت: در نشست‌های هفتگی، تنگناها و مشکلات پیش روی عملیات تولید اعلام و متناسب با این مشکلات، برنامه‌ریزی و برای رفع آنها اقدام می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس رفع مشکل اقامت کارکنان سکوهای دریایی با به‌کارگیری بارج پشتیبانی سی‌پد، انتخاب پیمانکاران به‌منظور تأمین قطعات یدکی و تعمیرات دیزل ژنراتورهای سکوها و برطرف کردن مشکلات مالی را از اقدام‌های انجام شده در زمینه رفع موانع تولید  برشمرد و اظهار کرد: افزون بر پیگیری روزانه موارد، در صورتی که موانعی بر سر راه تولید قرار داشته باشد، تلاش می‌کنیم این موانع را با توجه به شرایطی که کشور درگیر آن است از جمله شیوع کرونا، اوضاع تحریمی و تورم موجود، رفع کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا