تجارتصنعت، معدن، تجارت

نحوه ثبت سفارش کالا برای واردات کالا

ثبت سفارش کالا که یک مجوز خاص و معتبر برای واردات کالا می باشد. برای انواع محصولات خارجی در کشور به کار می‌رود و در سیستم کاری وزارت بازرگانی این مجوز به ثبت می‌رسد، به نحوی است که به واسطه ثبت سفارش انواع کالا یک نوع پیش فاکتور از فروشنده دریافت می‌شود که این کار به اقدامات اصلی ثبت سفارش کالا اشاره می کند. در این میان واردات کالا تنها با وجود مجوز ثبت سفارش انواع کالا انجام می‌پذیرد. افرادی که به وارد کردن کالا مشغول هستند باید زمان ثبت نام برای ثبت سفارش کالا کد کاربری و رمز عبور شخصی خود را دریافت کنند، تا بتوانند کالای وارداتی خود را ثبت نماید. این نکته را به خاطر بسپارید که واردات کالا به درون کشور باید تابع قوانین خاص واردات باشد؛ چرا که در قوانین واردات داشتن کارت بازرگانی برای مشخص کردن نوع ورود کالا مراحل خاص و پیچیده‌ای دارد.

انوع کارت بازرگانی برای واردات کالا

داشتن کارت بازرگانی برای واردات کالا و همچنین ثبت سفارش کالا بسیار مهم و اساسی است که بازرگانان و تجار باید به دریافت کارت بازرگانی اقدام نمایند. تنها در برخی از شرایط خاص احتیاج به کارت بازرگانی نیست که به عنوان مثال برای نمونه های آزمایشی کارت بازرگانی مورد ضروری به حساب نمی‌آید. در برخی از شرایط اگر صنعت و معدن موافقت خود را اعلام کند می‌توان بسیاری از ماشین آلات و قطعات مورد نیاز را بدون کارت بازرگانی وارد نمود. که البته باز هم تاکید می کنیم ما موافقت صنعت و معدن در اینجا یک شرط اساسی محسوب می شود و همچنین برای واردات کالا مانند وسایل و لوازم پزشکی، آموزشی و آزمایشگاهی احتیاج به کارت بازرگانی نمی باشد.

همچنین بخوانید

همچنین شرکت‌های تعاونی که البته تنها برخی از شرکت‌های تعاونی، ملوانان، پیله ‌وران و کارگران ایرانی می‌توانند بدون داشتن کارت بازرگانی واردات کالا مورد نظر خود را بدون هیچ گونه اشکالی انجام دهند. در هنگام ثبت سفارش کالا که کارت بازرگانی مورد نیاز است، شما می توانید از انواع کارت بازرگانی استفاده نمایید. کارت بازرگانی تجاری، کارت بازرگانی خدماتی، کارت بازرگانی خدماتی و کارت بازرگانی صنعتی که هرکدام از این نوع کارت های بازرگانی برای نوع خاصی مورد کاربرد قرار می‌گیرند.

روش پرداخت در واردات کالا

شما برای درخواست ثبت سفارش کالا به پیش فاکتور نیاز دارید، که در پیش فاکتور نوع حمل، قیمت کالا؛  نوع بیمه، ضمانت تأکید شده برای نوع محصول همگی در پیش فاکتور مشاهده می شود که وجود پیش فاکتور برای ثبت سفارش در واردات کالا بسیار حائز اهمیت می‌باشد؛ چرا که برای ثبت سفارش کالا پیش فاکتور مورد نیاز است. پیش فاکتور اصولا تمام مشخصات فروشنده و خریدار را درج می کند که به عنوان مثال شما می توانید نحوه ارسال کالا که به چه صورت می باشد را در پیش فاکتور مشاهده کنید. در ثبت سفارش کالا وارد کردن کالا با روش های پرداخت بین‌المللی خاصی انجام می‌شود که در این میان پرداخت حواله ای به پرداخت نقدی معروف است که در لحظه خرید خریدار به فروشنده مبلغ را پرداخت می‌کند.

البته در واردات کالا با پرداخت حواله ای خریدار ریسک می کند؛ چرا که ممکن است فروشنده کالای مورد نظر وارداتی را با تاخیر بسیار ارسال کند و در برخی از شرایط نیز این‌گونه مشاهده شده است که فروشنده کالای وارداتی را ارسال نکرده است. و در مورد پرداخت حواله خرید باید به اعتبار فروشنده دقت نماید. اما با پرداخت حساب باز شاید ریسک خرید تا حدودی کمتر شود به این ترتیب که واردات کالا تنها بعد از دریافت کالای مورد نظر، خریدار می‌تواند هزینه مربوطه را برای فروشنده ارسال کند.

انواع ثبت سفارش کالا

شما برای ثبت سفارش انواع کالا می‌توانید به راحتی از انواع ثبت سفارش کالا استفاده کنید؛ چرا که ثبت سفارش دیداری، ثبت سفارش مدت دار، ثبت سفارش یوزانس و ثبت سفارش تکیه بر صادرات و اعتبار اسنادی بدون انتقال ارز نیز مورد توجه می‌باشد که از انواع مختلف هرکدام از ثبت های سفارش استفاده می‌توان در شرایط خاص به راحتی استفاده کرد، برای ثبت سفارش بدون شک کارت بازرگانی نیز برای واردات کالا مورد نیاز می‌باشد.

این نکته را به خاطر داشته باشید که شما برای ثبت‌نام ثبت سفارش انواع کالا که در واردات کالا امری مهم به حساب می آید باید حتما کارت بازرگانی خود را تهیه کرده باشید؛ چرا که در صورت عدم وجود کارت بازرگانی شما نمی توانید به سامانه مراجعه کرده و به ثبت  مهم سفارش کالای مورد نظر خود بپردازید.اصولا ثبت سفارش را باید یک فایل خاص در نظر بگیرید که سازمان توسعه تجارت آن را صادر می کند. اگر بخواهیم در مورد فایده این نوع ثبت صحبت کنیم بهتر است بدانید که برای مدیریت و کنترل کالاهای وارداتی به انجام این کار می پردازند تا از هرج و مرج کالاهای وارداتی جلوگیری به عمل آید.

جمع بندی

اصولا برای ثبت سفارش کالا و واردات کالا باید طبق قانون تجارت ایران ثبت سفارش را انجام دهید. اگر این سند و مجوز برای کالا صادر نشود شما نمی توانید به هیچ عنوان برای ترخیص کالا از گمرک و واردات کالا قدمی بردارید و به همین دلیل باید نسبت به مدارکی که برای ثبت سفارش کالا مهم است، توجه نمایید که یکی از این مدارک صد در صد پیش فاکتور می باشد. که البته در این میان انواع کارت بازرگانی نیز برای وارد کردن کالا مورد نیاز است. که در کنار روش های پرداخت باید به آن توجه شود و اما شما در مورد آگاهی کامل از واردات انواع کالا و ثبت کردن سفارش بسیاری از کالا ها بهتر است که به سایت radcommercialgroup.com مراجعه فرمایید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا